Přejít na obsah

Recommended Posts

Dobrý den,

jsem novým uživatelem internet a TV od UPC a přijde mi, jako bych se vrátil o několik let zpět. Používám HD Mediabox + LCD TV Panasonic

To, že nemohu na Mediaboxu upravit pořadí kanálů a přesně z tohoto důvodu jsem vyhodil Settopbox LG, který naladil kanály a nadále nebylo možno jejich pořadí upravovat - to si asi budu muset zvyknout. 

Ale co si nezvyknu a jsem velice zvědavý na reakci UPC skrze kontaktní formulář zaslání technického problému - je hlasitost reklam. Sleduji na CT4 Sport mistrovství světa ve fotbale a jsem zcela a naprosto nepochybně přesvědčen, že jakmile se spustí reklamní blok, zvýší se hlasitost a to poměrně výrazně. Zaznamenal jsem to ihned již při prvním sledování TV. Hlasitost na HD Mediaboxu mám na MAX, ovládám hlasitost na LCD TV Panasonic...

Prosím ostatní uživatele služby UPC, můžete mi potvrdit, že v tom nejsem sám, kdo řeší tento problém?

Děkuji.

  • lokalitaPraha
  • internetInternet 150
  • televizeTV Klasik
  • telefonTelefon 30 minut
  • zařízeníHD Mediabox

Sdílet toto téma


Link to post

Jestliže máte pocit, že tohle vysílatel kanálu dělá, můžete se obrátit na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).

Citovat

Parlamentem ČR byl přijat zákon č. 406/2012 Sb., který hlasitost televizní reklamy upravuje, s účinnosti právě od 1. června 2013. Novela ukládá provozovatelům televizního vysílání povinnost zajistit to, aby reklama, teleshopping a označení sponzora byly vysílány takovým způsobem, že hladina hlasitosti jejich vysílání je v souladu s technickou specifikací stanovenou vyhláškou, kterou podle ustanovení § 5 písm. y) vydá Rada.

Prováděcí vyhláška byla Radou přijata dne 14. května 2013, s účinností od 1. června 2013, a byla publikována ve Sbírce zákonů. Rada je tedy v dané věci oprávněna konat.

Z analytických materiálů, které má Rada k dispozici, však vyplynulo, že divácká veřejnost zpravidla nesprávně interpretuje ustanovení zákona, kterým byla stanovena omezující hlasitost obchodních sdělení. Diváci ve svých podáních vycházejí z předpokladu, že veškeré televizní vysílání by od 1. června 2013 mělo mít stejnou úroveň hlasitosti. To však zákon neukládá. Zákon pamatuje pouze na hlasitost reklamy a dalších obchodních sdělení. V důsledku tak v některých případech může přetrvávat pocit diváka, že reklama je ve vysílání příliš hlasitá, a to zejména tehdy, kdy je reklama vložena do pořadu, který je vysílán tišeji.

Podle zmíněné zákonné novely je provozovatel televizního vysílání nyní povinen zajistit, aby reklamy, teleshopping a označení sponzora byly vysílány takovým způsobem, že hladina hlasitosti jejich vysílání je v souladu s technickou specifikací stanovenou vyhláškou, kterou vydá Rada. Stejná regulace se vztahuje také na vysílání zvukových nebo zvukově-obrazových prostředků oddělujících reklamu a teleshopping od ostatních částí vysílání.

Prováděcí vyhláška, která konkrétní limity stanoví, je určitou technickou normou svého druhu a její text není bohužel příliš čtivý, a to v nemenší míře platí i pro technické dokumenty EBU a ITU, na které se vyhláška odvolává.

Podle vyhlášky č. 122/2013 Sb. je hladina hlasitosti televizní reklamy, teleshoppingu a označení sponzora normována na cílovou hladinu –23,0 LUFS (LUFS – jednotka hlasitosti vztažená k celému rozsahu hlasitosti v signálu, který odpovídá rozmezí –70 až 0 LUFS), s maximální odchylkou +/– 1,0 LU (LU – jednotka hlasitosti zvukové složky televizního signálu odpovídající 1 dB) a maximální povolená skutečná špičková hladina hlasitosti reklamy, teleshoppingu a označení sponzora je –1 dBTP (dB skutečné špičky). Hodnota –70 LUFS ve vysílaném signálu odpovídá tichu a hodnota 0 LUFS odpovídá zvuku o maximální hlasitosti.

 

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefonStarší služba
  • zařízeníCompal

Sdílet toto téma


Link to post
 

To, že nemohu na Mediaboxu upravit pořadí kanálů

Pokud máte opravdu HD Mediabox (tedy ne cihlu), tak si kanály seřadit můžete. Označte si své kanály jako oblíbené, přidávejte je v požadovaném pořadí a máte to. Pak už listujete jen těmi kanály, které jste vybral, jsou správně seřazené a mají i správně čísla v tom pořadí, v jakém byly přidány. Když si budete chtít něco přidat/odebrat/změnit pořadí, je na to v nastavení aplikace.

Upraveno uživatelem marena
  • lokalitaMladá Boleslav
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komplet
  • telefon-
  • zařízeníModem Compal, HD Mediabox

Sdílet toto téma


Link to post

Bohužel u programů ČT dochází při vysílání v AC3 k přepínání mezi DD 2.0 a DD 5.1 (v rámci jednoho pořadu).

STK Kaon na to bohužel reaguje změnou úrovné zvuku.

Doporučuji přepnou zvuk z AC3 na nosmální stereo (mpeg1 layerII) kde k tomuto jevu nedochází

  • lokalitaUPC
  • internetStarší služba
  • televizeStarší služba
  • telefonStarší služba
  • zařízenínic

Sdílet toto téma


Link to post

Bohužel někteří provozovatelé obchází nedokonalý zákon tak, že reklamu vkládají za tišší pasáž a navíc úvod reklamy je mnohdy výrazně hlasitější než  potom její obsah. Na fóru někdo tvrdil, ža na Slovensku mají přísnější podmínky pro hlasitost reklamy která nesmí být (už si nepamatuji o kolik) hlasitější než předchozí úroveň filmu/pořadu. UPC vždy odkáže stěžovatele aby se obrátil na Radu RRTV případně na provozovatele pořadu, tam ale naprosto nemůže uspět neb takto podaný zákon neporušují. Jenom doplním, co už jsem asi kdysi psal, že rozdíl hlasitosti některých stanic např Primy oproti ČT bývá někdy až 8 dB (co je už výrazně slyšet ale opět asi neodporuje nařízení), částečně pomůže u TV povolit auto dorovnání hlasitosti programů.

  • lokalitaPraha
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízenímodem Compal

Sdílet toto téma


Link to post

UPC nema s hlasitosti reklam VUBEC NIC spolecneho a je ZCELA ZBYTECNE toto s UPC  jakkoliv otevirat a snazit se resit.
UPC vas zcela spravne odkaze nekam uplne jinam, protoze to neni jejich vec.

To je jako byste si stezovali postakovi, ze jim dorucovane dopisy obsahuji hrubky...

  • lokalitaBrno
  • internetStarší služba
  • televizeStarší služba
  • telefonStarší služba
  • zařízenímodem Compal (bridge mode), CA modul

Sdílet toto téma


Link to post

S tou stížností jsem to myslel trochu jinak. Pokud si bude pár posluchačů stěžovat ať už na Radu nebo přímo provozovatelům nebude to mít takovou váhu jako kdyby se do toho zapojilo UPC. Nesouhlasím že to není věc UPC (neříkám že za to můžou nebo s tím můžou něco přímo dělat tzn nemůžou/nesmí měnit úroveň zvuku), ale na druhou stranu já jako zákazník UPC si od nich kupuju určitou službu a nejsem třeba s ní plně spokojen, tak bych očekával od UPC trochu větší angažovanost.

  • lokalitaPraha
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízenímodem Compal

Sdílet toto téma


Link to post
 

Bohužel u programů ČT dochází při vysílání v AC3 k přepínání mezi DD 2.0 a DD 5.1 (v rámci jednoho pořadu).

STK Kaon na to bohužel reaguje změnou úrovné zvuku.

Doporučuji přepnou zvuk z AC3 na nosmální stereo (mpeg1 layerII) kde k tomuto jevu nedochází

Děkuji. Mohu poprosit o radu, jak změnu provést? V nastavení HD Mediaboxu (NASTAVENÍ - DALŠÍ NASTAVENÍ - ZVUK) jsem tuto volbu nenašel, další položky ktereé by měly co společného se zvukem bohužel také ne.

 

 

ludekfilm-máš auto?Tak proč si výrobce aut nestěžuje na Krajském úřadu na špatnou kvalitu silnic,která jim ničí tlumiče.....

Je to stejná blbost,jako tvoje myšlenka.

Nesouhlasím. Protože při příjmu terestriálního vysílání se uvedený jev nevyskytuje, pak ta analogie by spíš byla: Drahý Mercedes vykazuje na špatných českých silnicích umírající tlumiče, kdežto tlumiče v levné Dacii drží a neodcházejí - jdu si stěžovat do Mercedesu, ne? Předpokládám totiž, že za stejných podmínek se budou oba výrobci chovat stejně. Nebo reklamaci bot, že jste je nesprávně používal tím, že jste je vůbec nosil, tu taky berete jako oprávněně zamítnutou?

Mě je úplně jedno kdo za co může - poskytoval A problém nemá, poskytovatel B problém má. Mě jako zákazníkovi je úplně jedno proč má poskytovatel B problém, já jako zákazník požaduji nápravu.

Upraveno uživatelem Juneau
  • lokalitaPraha
  • internetInternet 150
  • televizeTV Klasik
  • telefonTelefon 30 minut
  • zařízeníHD Mediabox

Sdílet toto téma


Link to post
 

Mohu poprosit o radu, jak změnu provést? V nastavení HD Mediaboxu (NASTAVENÍ - DALŠÍ NASTAVE- ZVUK) jsem tuto volbu nenašel,

Je tam, je to položka Dolby Digital.

  • lokalitaBrno
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízeníUbee EVM3236, HD Mediabox

Sdílet toto téma


Link to post

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×