Jump to content

Výměna zařízení


Recommended Posts

Tak jsem velmi zvědavý, co se bude dít, protože po chvíli klidu to vypadá na další vyhrocený spor s UPCčkem :D.

V sobotu se odporoučel na věčnost současný PVR STB s diskem a technik konstatoval, že již je nedodávají a někdo se dneska ozve. Ozvala se nějaká paní, která se mi snažila vnutit klasický HD Mediabox a ani ji při tom nevadilo opakovaně lhát, že je prý lepší než současné zařízení. Tuto situaci jsme již jednou řešili a dopadlo to tak, že jsme dostali HD DVR (Horizon) čistě jako STB s vypnutými funkcemi modemu (Máme mít dva nahrávací STB),  modem máme Compal, ale najednou to nějak prý nejde.

Smlouvu si před časem vynutili na dobu určitou a nehodlám ohledně horšího zařízení rozhodně ustoupit, tak jsem zvědavý co se bude dít vzhledem k tomu, že dle VOP zítra vyprší lhůta na odstranění poruchy a mě jako zákazníka nezajímá, že zařízení, které mám ve smlouvě a platím už nemají :D

Edited by Dragokazov
  • Fiber Business 240
  • -
  • Business Premium
  • Modem Cisco, HD PVR, Horizon, CA modul
  • Ostrava
Link to post
Share on other sites

Samozřejmě, jaká zařízení budete mít je pouze na Vás, ale já bych to viděl na: Android box (lze samozřejmě i Linux) + USB DVB-C tuner, který bude podporovat CA moduly, externí disk (či NAS) a máte v podstatě vyhráno. :-)

Myslím si, že ještě nějaký repas by UPC mohlo mít, ale tak či onak to časem odejde.  Když budete chtít Netflix (a ten bude bůh ví, kdy), tak stejně se bude jednou muset přejít na ten "slavnej" Horizon, který prostě funguje, jak chce.

Edited by Pepe
  • Internet 300
  • Jiná služba
  • TV Komplet
  • 3x CA modul, 1x Kaon, 1x Technicolor
  • Praha 4 - Chodov
Link to post
Share on other sites

Jeden Horizon už máme, problém je, že nechcou dát druhý a ani žádnou adekvátní náhradu za nefunkční zařízení. Žádné externí zařízení řešit opravdu nechci. Chci prostě něco, co umí slušně nahrávat bez toho, abych se o to musel starat. Na ostatní věci je Apple TV.

  • Fiber Business 240
  • -
  • Business Premium
  • Modem Cisco, HD PVR, Horizon, CA modul
  • Ostrava
Link to post
Share on other sites

Druhý Horizon DVR nedostanete, jediná možnost je Horizon HD USB. UPC není povino mít všechna zařízení a smlouva se uzavírá na služby, nikoliv na pronajatá zařízení. Tady jste v situaci, kdy je možné jen jedno řešení, samozřejmě se k němu dá dojít několika cestami a nebo se na to úplně vybodnout.

  • 300 Mb/s
  • ∞ GB 10 Mb/s
  • Komplet
  • Compal, HZN USB
  • Brüx/Praha
Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, Marek-26 napsal:

 UPC není povino mít všechna zařízení a smlouva se uzavírá na služby, nikoliv na pronajatá zařízení.

UPC je povinno mít všechna zařízení, které smluvně nabízí, nebo adekvátní náhradu. Mimochodem nemáte pravdu, ve smlouvě je výslovně uvedeno 2x PRONÁJEM HD-PVR, takže jsem jiného názoru vzhledem k tomu, že je smlouva na dobu určitou a zařízení je tam výslovně uvedeno. ;)

Domnívám se, že existují pouze tři varianty.

1. UPC dodá stejné, nebo lepší zařízení

2. UPC vypoví smlouvu, což ale nebude vůbec snadné a stejně to neřeší to, že již nyní dochází k porušování smlouvy.

3. Spor skončí u ČTÚ, který může rozhodnout i o nároku na kompenzace, které uplatňujeme, vzhledem k tomu, že již v této chvíli dochází k hrubému porušování smlouvy v několika bodech.

Mám pocit, že UPC si snaží s každým vytřít zadek a účtovat maximální sankce, ale ve chvíli, kdy oni sami porušují vlastní smlouvy a podmínky, tak neví co dělat a doufají, že si z nich každý sedne na zadek.

Edited by Dragokazov
  • Fiber Business 240
  • -
  • Business Premium
  • Modem Cisco, HD PVR, Horizon, CA modul
  • Ostrava
Link to post
Share on other sites

Je možné, že se šeredně mýlím, ale nemyslím si, že je jakýkoliv poskytovatel telekomunikačních služeb povinen mít všechna zařízení (mimochodem zařízení, které uvádíte již několik měsíců není nabízeno).

ad1) Stejné zařízení už nemají, takže ho ani nebudou mít šanci dodat.

ad2) Nejsem si jist, zda UPC nějak porušuje smlouvu, službu jako takovou dodává (Nikde není zaručeno, že klient bude moci nahrávat nebo mít pronajaté nahrávací zařízení. Lineární televize jde, malý Kaon podporuje i zpětné shlédnutí, My Prime atd.)

ad3) To je asi jediná institutce (ČTÚ), která může rozhodnout, zda je Váš pohled správný či nikoliv.

UPC jako každá firma podniká za účelem zisku. Nemám pocit, že by měli nějaké extrémní sankce oproti minulosti, naopak jich dost ubylo (nesleduji, jak to je u podnikatelských smluv). Nabídku vyřešení poruchy jste odmítl, pak se nemůžete odvolávat na VOP.

 

Dám příklad s modemem. Vezmete si modem do pronájmu a dostanete Compal, který se jednoho dne poto a jelikož máte internet o rychlosti 200Mbps, tak vám UPC dá třeba Technicolor, který je dostatečný k poslytování dodávané služby, ale pro vás je horší, protože neumí duální 2.4GHz a 5GHz, má méně stahovacích kanálů, není bílý atd. Ale pro poskytování toho, co máte ve smlouvě, zaručeno ve VOP a specifikaci služeb je to dostatečné.

Edited by Marek-26
  • 300 Mb/s
  • ∞ GB 10 Mb/s
  • Komplet
  • Compal, HZN USB
  • Brüx/Praha
Link to post
Share on other sites

Je nějaká možnost vyzkoušet funkčnost koupeného modemu před vrácením pronajatého?

Když si nechám spárovat vlastní modem, musím hned vrátit půjčený, abych neplatil nějakou pokutu? Nebo dokud ho nevrátím, platím dál jeho pronájem? A například v případě nefunkčnosti vlastního si ho můžu zase spárovat zpátky?

Jak dlouho trvá proces změny modemu (registrace nového, doba bez internetu)?

Když mám nějakou nižší cenu za připojení k internetu a vrátím pronajatý modem, odečtou mi jen poplatek za půjčený modem nebo přijdu o slevu a budu zase na standardní ceně za službu?

  • Internet 150
  • -
  • TV Klasik
  • Technicolor, CA modul
  • Brno
Link to post
Share on other sites

No částečně s tebou souhlasím Marku, ale jen v části.

Před hodinou, Marek-26 napsal:

ad1) Stejné zařízení už nemají, takže ho ani nebudou mít šanci dodat.

Měli by mít adekvátní náhradu za to, co mají smluvně klienti. Nemusí mít to samé, ale neměla by být náhrada horší. Pokud mám ve smlouvě zařízení s HDD, tak je nepřijatelná náhrada bez HDD, jde o zásadní rozdíl. Navíc netrvám striktně na stejném zařízení, ale odmítám zařízení horší, mají možnost dodat Horizon, který je parametry podobný současnému zařízení a problém by nevznikl. Již to jednou v podobné situaci udělali, ale teď se jim nějak nechce.

ad2) Ve VOP, alespoň pro firemní zákazníky je uvedeno „Po nahlášení opraví Poskytovatel poruchu do 2 pracovních dní, pokud se smluvní strany nedohodly jinak„. Nefunkčnost koncového zařízení je zcela jistě poruchou, protože nemůžeš využívat službu, takže je lhostejné, zda je dodávána, pokud ji nemůžeš přijímat.

ad3) Souhlasím, snad to tam nedojde, ale uvidíme.

 

K tomu příkladu, záleží co je Vám garantováno, že má mít ten modem za vlastnosti. Tady je případ, kdy je smluvně garantován nahrávací STB, který obsahuje pevný disk a umí nahrávat jiný program než je sledován. Nabízen je STB bez pevného disku a bez možnosti sledovat jiný program než je nahráván. Když to převedu na Váš příklad tak je to jako kdybyste měl ve smlouvě WiFi modem a UPC Vám chtěli dodat samotný modem bez funkce routeru.

 

Určitě se nedomáhám ničeho nesplnitelného, jen bych rád zařízení za které platím.

Edited by Dragokazov
  • Fiber Business 240
  • -
  • Business Premium
  • Modem Cisco, HD PVR, Horizon, CA modul
  • Ostrava
Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, Zlaťák napsal:

Je nějaká možnost vyzkoušet funkčnost koupeného modemu před vrácením pronajatého?

Když si nechám spárovat vlastní modem, musím hned vrátit půjčený, abych neplatil nějakou pokutu? Nebo dokud ho nevrátím, platím dál jeho pronájem? A například v případě nefunkčnosti vlastního si ho můžu zase spárovat zpátky?

Jak dlouho trvá proces změny modemu (registrace nového, doba bez internetu)?

Když mám nějakou nižší cenu za připojení k internetu a vrátím pronajatý modem, odečtou mi jen poplatek za půjčený modem nebo přijdu o slevu a budu zase na standardní ceně za službu?

nelze, protože když se "navede" nový odstřelí to pronajatý a opačně

máš na to myslím 14 dní ho vrátit. přeregistrace modemu trvá tak půl dne, někdo to stihnou dřív někdy do druhého dne, bez internetu defacto nejsi, protože do té doby než se zaregistruje nový ti stále běží původní. pouze se zmizí poplatek za pronájem modemu, jinak se nic nemění

  • 150 Mb/s
  • -
  • Komplet
  • Technicolor bridge, 4x CA modul
  • Praha
Link to post
Share on other sites
před 10 hodinami, retron napsal:

nelze, protože když se "navede" nový odstřelí to pronajatý a opačně

Horizon, ale nemusíš používat jako modem. Už tu jeden máme a funkce modemu je vypnuta a modem je klasicky Compal.

  • Fiber Business 240
  • -
  • Business Premium
  • Modem Cisco, HD PVR, Horizon, CA modul
  • Ostrava
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...