Jump to content

Jan Mareš z UPC: Cílem je zkvalitňování služeb


Recommended Posts

Jan Mareš z UPC: Cílem je zkvalitňování služeb a přístupu k zákazníkům

 

Praha /ROZHOVOR/ - Jan Mareš pracuje ve společnosti UPC již 15 let, tedy od doby, kdy byla v České republice založena. Málokdo ji poznal tak jako on.

 

 

Jak se za tu dobu společnost vyvinula a v čem tkví její nová strategie, kterou jste loni začali uplatňovat?

 

Naše strategie stojí na čtyřech pilířích. Jednak se snažíme vše pro naše klienty zjednodušovat, ať už je to nabídka služeb či jednání s námi, jednak chceme tradiční služby rozšiřovat o přidané hodnoty, jako je například videotéka Horizon nebo sdílená wi-fi, které říkáme Wi-Free. Třetím pilířem je péče o zákazníka – například nyní už máme technickou podporu pro zákazníky přístupnou 24 hodin denně sedm dní v týdnu. V neposlední řadě jde o neustálé zlepšování našich služeb, ať už jsou to samotné sítě nebo kvalita našich techniků, kteří služby klientům zavádějí. Všechny tyto přístupy pak jednoznačně přinášejí lepší zkušenost pro zákazníky. Jsme si vědomi toho, že nejdůležitější roli při naplňování strategie hraje kvalita našich zaměstnanců, proto se neustále zaměřujeme na zlepšování firemní kultury.

 

V čem byla podstata úspěchu firmy, která se stala jedničkou na českém trhu ve svém oboru? Co se UPC nejvíc podařilo?

 

Dříve jsme se především soustředili na růst a rozvoj naší sítě. Vybudovali jsme sítě pro vysokorychlostní internet a dosáhli jsme nejvyššího počtu kanálů mezi placenými televizemi. Tím, že jsme v minulosti nakupovali menší kabelové a internetové poskytovatele, se nám podařilo také konsolidovat trh, což bylo jedním z předpokladů úspěchu.

 

Nyní se více zaměřujeme na zkvalitňování služeb a zlepšování přístupu k zákazníkům. Chceme jim být blíže, a proto se neustále snažíme jim co nejvíce usnadnit komunikaci s námi. Ať už prostřednictvím Facebooku, Twitteru, budováním kontaktních míst nebo také spuštěním nonstop technické podpory.

 

Měli a mají zákazníci u nás nějaké specifické požadavky v porovnání s dalšími zeměmi?

 

Jedním ze specifik českého trhu je vysoký počet, zhruba dvě desítky, volně dostupných kanálů s kvalitním obsahem. Zároveň ale roste poptávka po specializovaných televizních službách, které klasické zemské vysílání nedokáže zajistit. Lidé mají stále méně času a tomu se televize musí přizpůsobit.

 

Proč by si tedy divák měl pořídit placenou televizi?

 

Situace na trhu se v poslední době začíná měnit a například HD verze kanálů nebo kvalitní sportovní podniky se přesouvají k placeným televizím a ze zemského vysílání mizí. Divácké zvyky se také postupně mění a trendem je sledovat TV programy s kvalitním obsahem a zároveň televizi v mobilních zařízeních. Důležitá je pro zákazníka také možnost si obsah zpětně přehrávat nebo využívat videotéku. V tomto směru se rovněž snažíme na českém trhu nabízet to nejlepší. Proto jsme na jaře spustili interaktivní televizi Horizon s videotékou My Prime.

 

Mají tyto nové služby u diváků úspěch?

 

Jednoznačně ano. Neustále nám roste počet zhlédnutých pořadů na mobilní televizi Horizon Go, přičemž v průměru nyní dosahuje čtvrt milionu pořadů týdně. Na základě reakcí našich zákazníků jsme nově spustili v mobilní televizi 12 kanálů ve vysokém rozlišení. Největší oblibu mají sportovní a filmové kanály. Roste ale i počet uživatelů videotéky My Prime. Aktuálně ji využívá přibližně 15 000 našich zákazníků.

 

Hodně jsme teď mluvili o televizi, kam ale směřuje internet?

 

Pokud jde o internet, vidíme poptávku zejména po zvyšování rychlosti připojení. Proto jsme od září začali nabízet nejvyšší rychlost 300 Mbit/s. Souvisí to také se stále vyšším počtem připojených zařízení v domácnosti. Stáváme se součástí tzv. internetu věcí, kde téměř všechna zařízení kolem nás jsou nebo v budoucnu budou připojena k internetu. V tomto ohledu máme před konkurenty díky rychlosti našeho internetu náskok. Zavádíme také stále lepší modemy, v posledním roce a půl jsme jich vyměnili přes 150 000. Lidé pak mají možnost připojit se k wi-fi síti ve větší části svého domu či bytu než nyní. S tím souvisí i sdílená wi-fi síť Wi-Free. To je služba, kdy přístup k internetu má nejen dotyčný, ale i další členové rodiny nebo přátelé, kteří třeba přijdou na návštěvu. Wi-Free je zdarma dostupná na 220 000 hotspotech v ČR, tak v dalších dvanácti evropských zemích. Zákazníci mají celkem k dispozici přes 12 milionů hotspotů.

 

Jak se podle vás bude trh rozvíjet dál? Jaká je budoucnost telefonních, internetových a televizních služeb? Na co se chcete zaměřit?

 

V oblasti televizního vysílání vyvíjíme služby týkající se cloudů, tedy velkých a hlavně bezpečných datových úložišť, která nejsou závislá na zařízeních zákazníků. Dále pracujeme na možnosti sledování pořadů zpětně v čase. A i nadále budeme zvyšovat počet programů ve vysokém rozlišení. V tuto chvíli jich máme téměř padesát, což je nejvíc na českém trhu.

 

O jaké služby je největší zájem, které zákazníci nejvíc oceňují a jaké nové konkrétní služby mohou očekávat?

 

Pokud se podíváme deset let nazpět, Facebook nebo Youtube teprve začínaly a v domácnostech byl na internet připojen většinou jeden pevný počítač. Většina lidí přistupovala na internet pouze ze školy či z práce. Od té doby se situace zásadně změnila. I proto nyní nejvíce roste potřeba rychlého internetu. Naopak na ústupu je pevná telefonie. Naši zákazníci nejvíce stojí o balíčky internetu s interaktivní televizí, kterou mohou sledovat kdykoliv, kdekoliv a na jakémkoliv zařízení, a tímto směrem se do budoucna budou ubírat i nové služby, které budeme zákazníkům nabízet.

 

http://www.denik.cz/ekonomika/cilem-je- ... 51023.html

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Link to post
Share on other sites

UPC konecne zacalo rozumiet a chapat, ze core biznis robit len na domacnostiach sa neda, domacnosti idu poslednych 5 rokov po cene a akonahle je moznost vyberu z UPC odidu inam, preto sa snazia sustredit na biznis clientelu tak ako je to napisane v clankoch. Podobny problem je aj na Slovensku. Moj kamarat robil dlhe robil obchodneho zastupcu pre UPC a povedal mi ze, pevnu linku nepredas, pevna linka je uz len prezitok, ludia maju mobily, digitalna televizia a internet ako tak, mobilny internet UPC na slovensku nema, co je velka skoda. Pre domacnosti realne predajne 2 produkty.

  • Internet 150
  • -
  • -
  • ziadne
  • Kosice
Link to post
Share on other sites

Divím se, že p. Mareš nevychválil UPC telefon - "neomezené volání" -10.000 minut za 399,-Kč- jako nejvýhodnější volání v ČR. Kromě pevné linky se dá kredit využívat i ve třech mobilních zařízeních a to nejen na pevné linky a mobily v ČR ale i na pevné do zahraničí. Takže UPC telefon může využívat celá rodina - i kdyby provolala jen např. 2.000 minut, tak minuta bude stát necelých 20 haléřů. http://www.upc.cz/telefon/tarify/telefon-neomezene/ Neznám žádného mobilního operátora s takovou nabídkou. Já spíš nechápu, když někdo platí 749,-/měs. mobilním operátorům a to bez volání do zahraničí.

Link to post
Share on other sites

To využívání v mobilních telefonech je ale podmíněný tím, že máš datový tarif nebo se někde píchneš na WiFi a samozřejmě je odpovídající kvalita připojení. Takže v praxi je to takřka nepoužitelný pro běžný volání. Navíc být na příjmu znamená, že sebou v kufru musíš tahat náhradní baterku, protože to spolehlivě vycucne telefon za pár hodin. Jinak neomezený volání, teda omezený počtem 1000 minut, má třeba Sazka mobil za 377 kaček měsíčně, což je pro běžnýho usera výhodnější, než 10000 minut za 4 stovky.

Link to post
Share on other sites

Doufám, Yabako, že pan Mareš si přečte Tvůj příspěvek o NEVÝHODÁCH UPC telefonu - NUTNOST MÍT DATA V MOBILU. V tom s Tebou plně souhlasím. Několikrát jsem již psala na UPC o této nevýhodě a navrhovala jsem možnost volání přes Callback. Žel marně! Proto z mobilu volám jen když nejsem doma - a to přes Odorik - který umožňuje callback: na mobily v ČR 1,18 a na pevnou na Slovensko jen za 0,84. Ale doma voláme z pevné a někdy provoláme i 2.000 min. /měs. Sazka mobil- 1.000 min. za 377,- tj. téměř taky za 4 stovky - pro toho, kdo volá převážně do zahraničí- by se nakonec hodně prodražil.

Link to post
Share on other sites

Edito, to co neustále požaduješ po UPC není technicky možné. UPC nemá svou bezdrátovou síť (GSM, LTE a jiné), pro službu UPC telefon využívá wifi síť každého jednotlivého modemu ve své kabelové síti. Jinak řečeno, UPC telefon funguje jen a pouze tehdy, pokud je v dosahu wifi modemu nějakého zákazníka UPC, tedy ve vzdálenosti 30 až 50 metrů od modemu (v ideálním případě)...

  • Internet 300
  • -
  • Komfort
  • Compal LG - router mode, 3x CAM
  • Teplice
Link to post
Share on other sites

Callback by samozřejmě možnej technicky byl, stačila by vůle z UPC. A data jsou v takovým případě nepodstatný, protože na objednání hovoru je to zanedbatelná částka. Ovšem je jasný, že v takovým případě by UPC prodělala gatě, protože 10000 minut za 4 stovky nemůže být pro žádnýho operátora rentabilní. Právě proto se to nabízí akorát na pevným UPC telefonu, protože je jasný, že to většina lidí neprovolá, ty 4 stovky zaplatí a UPC není tratná.

 

hpfunny@ No já si s tím taky chvíli hrál, ale ty WiFi jsou vesměs tragický, takže nakonec to spolehlivě šlapalo akorát u mě na vlastní WiFině. Možná teď s nástupem Wi-Free to oživím a znovu prubnu, ale jsem spíš skeptickej...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Měl jsem za to, že videotéka je hlavně určena pro mobilní zařízení.Ale kvalita je otřesná.Přijde mi, že jde o ripy z DVD ripu. Obraz se neustále rozkláda (kostičkování) ,zkoušeno na notebooku 15 palců a je jedno,jestli zvolíte video s označením HD. :puker: (připojeno kabelem cca 100mbit))

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...