Přejít na obsah
  • Sdělení

    • David - UPC

      Vítejte na diskuzním fóru UPC Zone   12/31/16

      UPC Zone je nezávislé internetové fórum, kde mohou uživatelé mezi sebou diskutovat, sdílet zkušenosti a rady. Kritika zde není cenzurována, avšak chovejte se slušně a dodržujte pravidla fóra.
sqncer

pravidelne minivypadky

Recommended Posts

Zdravim,

uz vice nez dva mesice se potykam s pravidelnymi nocnimi vypadky, vzdy internet vypadne na cca 5 minut, pak bezi bez problemu cca hodinu, nekdy pulhodinu a dalsi vypadek. Takto to trva skoro kazdy den vzdy cca od pulnoci do nejakych 3 hodin rano. Modem se samozrejme nerestartuje. Dela to pouze v noci, pres den internet bezi normalne.

Ze zacatku tu prijel technik, promeril signal, vymenil modem, napajeni apod., nenasel zadnou zavadu. Vypadky se vsak objevovovali stale.

 

grafy z pingplotteru:

vypadky noc:

http://g10.picoodle.com/ltd/img10/2/1/2 ... _ua46m.png

normalni provoz den

http://g10.picoodle.com/ltd/img10/6/1/2 ... _ua46m.png

 

Z grafu je patrne, ze se na trase neco restartuje, resp. prestava komunikovat na danou dobu, 100% packetloss.

 

Pri druhe stiznosti uznali, ze stejne vypadky maji i sousede, ze sami poradne nevi, cim to muze byt, zrejme nejake ruseni. Taktez psali, ze vec dali spravci CMTS (infrastruktura) k provereni, ale vystup zadny. To se mi ale moc nezda, to by snad vypadavalo porad?

Pri treti urgenci oznamili, ze tam technik vymenil nejaky zesilovac a ze by to melo byt vyresene. Nicmene vypadky jsou porad.

 

V cem by mohl byt problem?

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník   
Návštěvník

Mam podobny problem, hlavne v nocnich hodinach - obcasne nekolikaminutove vypadky (tak, ze router zacne blikat, ze ztratil pripojeni k internetu a po case se opet navaze) a dost casto packet loss nebo kratkodobe preruseni pripojeni, ktere nektere zarizeni a programy preziji a nektere ne.

Ty kratkodobe muzou byt zpusobene rusenim wifi, tak to neresim, ale 1-5ti minutovy kompletni vypadek internetu klidne i nekolikrat za noc je dost neprijemny.

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník   
Návštěvník

To samý tady, akorát místo v noci, kdy bych to ještě přežil, se mi to stává pravidelně mezi pátou a dvanáctou v noci. Začalo to posledních cca 14 dní.

Sdílet toto téma


Link to post

Zdravím,

 

máme něco podobného.

Výpadky 10-15 minut, vypadá to jako zaseknutý Cisco switch (nemáme wifi), co máme od UPC. Při restartu najede až po těch 10 minutách (po konci výpadku)?

Děje se to několikrát denně v posledních dvou týdnech.

 

Nahlásil jsem to na UPC. Odpověď byla, že to způsobuje router, který máme za switchem (který tam máme už asi tři a půl roku :/).

Samozřejmě když zkouším volat během výpadku, tak nikdy nestihnu dostat operátora k uchu, protože mezi tím ten výpadek skončí.

 

Přepojil jsem tedy jedno PC na přímo a monitoruju, jestli nastane další výpadek.

 

Nemáte tušení, co za takovými výpadky může být? Pochybuju, že je to můj router, jelikož jsme měli za switchem router vždy.

 

Díky

Sdílet toto téma


Link to post

Napojil jsem to na přímo, teď monitoruju dostupnost (skript a PingPlotter na seznam.cz).

Tady jsou signaly:

Power Level:	Signal to Noise Ratio:
Channel 1:	-5.7 dBmV	37.8 dB
Channel 2:	-5.5 dBmV	38.2 dB
Channel 3:	-3.5 dBmV	37.5 dB
Channel 4:	-4.1 dBmV	38.4 dB
Channel 5:	-2.7 dBmV	38.6 dB
Channel 6:	-2.1 dBmV	39.0 dB
Channel 7:	-2.1 dBmV	39.0 dB
Channel 8:	-2.5 dBmV	38.6 dB


Upstream Channels	 	 
	Power Level:
Channel 1:	50.5 dBmV
Channel 2:	49.8 dBmV
Channel 3:	50.0 dBmV
Channel 4:	49.3 dBmV

Sdílet toto téma


Link to post

Můžu taky poradit o radu. Setkávám se poslední dobu s pravidelnými výpadky, kdy internet vypadne a musím restartovat modem (Cisco EPC3208) a router (Asus RT-N12D1) při výpadku internetu se nelze připojit na modem na adrese 192.168.100.1.

Aktuální hodnoty z modemu:

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:

Channel 1: -2.9 dBmV 35.3 dB

Channel 2: -1.7 dBmV 35.5 dB

Channel 3: -0.7 dBmV 35.6 dB

Channel 4: -0.1 dBmV 35.9 dB

Channel 5: 0.3 dBmV 35.9 dB

Channel 6: 0.2 dBmV 35.6 dB

Channel 7: 0.6 dBmV 35.8 dB

Channel 8: 0.7 dBmV 35.8 dB

 

Upstream Channels

Power Level:

Channel 1: 51.0 dBmV

Channel 2: 51.0 dBmV

Channel 3: 51.0 dBmV

Channel 4: 0.0 dBmV

 

Aktualizoval jsem firmware v routeru, obnovil tovární nastavení, vyměnil kabely, změnil kanál wifi. Napadá Vás, co ještě vyzkoušet a myslíte si, že bude chyba v routeru nebo modemu?

Na UPC lince mi řekli, že modem vidí, přijímá data ale pokud se budou výpadky opakovat, tak pošlou technika.

Sdílet toto téma


Link to post

Moc díky za tip! Půjčil jsem si druhý router, tak budu zkoušet. V souvislosti s poznámkou o stáří routeru bych rád pořídil nový router. Máte nějaký tip? Mám dobré zkušenosti s Dlinkem ale i TPlinkem. Mám připojený disk DLNA Seagate, TV, 1PC kabelem a potom notebook. Rychlost od UPC 100Mb

Sdílet toto téma


Link to post

Zdravím,

v posledních dnech registruju krátkodobé výpadky připojení, trvající od několika jednotek až po desítky sekund, po celý den, v intervalech mezi desítkami minut až po několik hodin. Modem není v blízkosti PC, takže aktuální stav jeho indikátorů neznám, nicméně mám dojem, že v okamžiku poruchy žádné abnormality nevykazují.

Včera jsem na PingPlotteru spustil trasování na DNS servery UPC a Google, 213.46.172.37 a 8.8.8.8, záznam trasování na DNS UPC ve formátu jpg za cca 12 hodin je na přiloženém obrázku.

image.php?album_id=25&image_id=455&mode=thumbnail

Na druhém obrázku je vidět poslední výpadek z celkového záznamu maximálně zvětšený.

image.php?album_id=25&image_id=456&mode=thumbnail

Záznamy 100% ztráty paketů na DNS UPC a Google jsou časově identické, ke ztrátě paketů v domácí LAN (trasování na TV) nedochází, rovněž jsem neregistroval změnu zátěže procesoru v okamžku poruchy.

Problematice nerozumím, Pingplotter neovládám, proč je Hop 1 "prázdný" netuším (mám matný pocit, že při jiné konfiguraci domácí sítě v minulosti býval "prázdný" Hop 2).

Soudím, že k významné ztrátě paketů dochází někde na trase mezi mým PC a prvním bodem na trase, ip-86-49—55-65.net.upcbroadband.cz a rovněž soudím, že problém není na mém PC nebo routeru.

Moje znalosti jsou asi na úrovni většiny zdejších diskutujících, takže prosím o tipy a náměty, co kde hledat. Pokud zavolám na UPC, prvním požadavkem bude přímé propojení PC a modemu, což není v mém případě nejjednodušší i když tuším, že se tomu nevyhnu...

Takže jdu vytvářet záznam pro reklamaci na UPC a vyřadit z trasy router, večer oznámím výsledek

 

Konfigurace domácí LAN: PC > router > modem, propojení kabelem

PC - Intel Core i5, 3100.0 MHz, Realtek PCIe GBE - 1Gbi

router - WD My Net N900

modem - Cisco EPC 3212

  • lokalitaTeplice
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komfort
  • telefonTelefon 30 minut
  • zařízeníCompal CH7465LG, 3x CAM

Sdílet toto téma


Link to post

Když se nedaří, tak se prostě nedaří... Vyřadil jsem router, spustil trasování, někdo v baráku vypnul na moment proud, takže mi celá síť spadla, do toho jsem zasáhl i já a vlastní blbostí PingPlotter shodil (naštěstí je poněkud blbuvzdorný), atd. atd...

Prokazatelný záznam nemám, dále jen spekuluju. Ze stejného důvodu ani nepřikládám záznam.

- kdesi na síti se cosi upravovalo od počátku týdne, dnes během dne skončili, poruchy ustaly asi v 15 hodin, od té doby zatím bez výpadku. Co je ono kdesi na síti mezi HS Meziboří a mým bydlištěm netuším, netuším ani, zda je to vzdálené 10 km nebo 10 metrů

- vyřazení routeru možná mělo, možná nemělo vliv, chování se, zdá se, mírně liší - výpadek je jakoby kratší (což si vysvětluju potřebou routeru na zpracování informace po obnovení signálu) - při 100% PL se resetuje časovač DHCL klienta v routeru, propůjčená IP se nikdy nezměnila

- asi 6 let, co mám ED3.0 modem, občas sleduju úrovně signálu na všech osmi kanálech, poslední záznam mám z konce září, dnes poprvé za celých 6 let jsem zaznamenal kladnou úroveň signálu na téměř všech kanálech (problémy nebyly ani při -10 dBmV)

- router WD je méně rozšířený, asi zde nebude příliš mnoho lidí, kteří jej znají. Bohužel, jeho výroba byla náhle ukončena (?) a byla ukončena i sw podpora výrobce (alespoň jsem nic nenašel)

Takže díky všem za spolupráci :wink:

  • lokalitaTeplice
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komfort
  • telefonTelefon 30 minut
  • zařízeníCompal CH7465LG, 3x CAM

Sdílet toto téma


Link to post

Opět zdravím,

problém je vyřešen (akcí UPC v terénu), trasování bez ztráty paketů na oba DNS servery, samozřejmě bez problémů s načítáním stránek...

 

Poněkud (trochu) jsem se naučil pracovat s aplikací Ping Plotter, takže než to opět zapomenu (viz retiree), znovu se tážu: Jak vysvětlit, že Hop 1 je bez veškerých dat (mimo Err a PL). Stejný výsledek poskytuje samozřejmě i řádkový příkaz tracert.

Takže dotaz směřuju k oběma skupinám znalých uživatelů, na vlastníky PingPlotteru i na vyznavače řádkových příkazů.

  • lokalitaTeplice
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komfort
  • telefonTelefon 30 minut
  • zařízeníCompal CH7465LG, 3x CAM

Sdílet toto téma


Link to post

Možná budu plácat nesmysly, ale tracert jen na router nebo jen na modem cosi vrací (časy <1ms), tracert na nejbližší další bod sloučí skoky na router a modem do nezobrazeného/skrytého HOPu 1 bez dat a ten další bod zobrazí jako HOP 2. Co je ale matoucí, ten nezobrazený Hop 1 v PingPlotteru vždy vykazuje chyby a 100% ztrátu paketů.

Pochopil bych, že na modemu to může být potlačeno firmwarem poskytovatele, proč ale odpovídá při tracertu jen na sebe? V routeru (moc jsem jich neviděl, asi 2) mám volbu cosi jako povolit odpověď na PING z WAN (rozumím z vnější, nikoli z vnitřní, domácí, sítě), ta ale s problémem nesouvisí...

Stále mám v paměti, že kdysi v minulosti jsem měl bez dat Hop 2, co bylo na Hop 1 ale netuším

  • lokalitaTeplice
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komfort
  • telefonTelefon 30 minut
  • zařízeníCompal CH7465LG, 3x CAM

Sdílet toto téma


Link to post

Slamb má pravdu, je to prostě jen zakázaný. Respektive můžou být zakázaný icmp příkazy, když bys to trasoval přes UDP nebo TCP, tak bys nějaké hodnoty dostat mohl.

  • lokalitaBrno
  • internetInternet 200
  • televizeTV Komfort
  • telefonTelefón Basic
  • zařízenítechnicolor, hd mediabox

Sdílet toto téma


Link to post

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×