Jump to content
peliculiar

Ukončení smlouvy s UPC

Recommended Posts

Ahoj, rád bych se s vámi poradil ohledně ukončení smlouvy s UPC.

 

V polovině roku jsme se rozhodli, že prodáme starý byt a půjdeme do nového. To přirozeně znamenalo nějaké starosti navíc. Někdy na přelomu října a listopadu bylo jasné, že do konce roku budeme už přestěhovaní v novém, tedy již nebudeme na stávajícím místě využívat služeb UPC. Shodou okolností nám končilo věrnostní období (a sleva) s posledním říjnem, ale v rámci příprav a zařizování jsem se nedostal k tomu to ještě v říjnu či dříve jakkoliv řešit.

 

V první půli listopadu jsem jim poslal dopisem oznámení o ukončení služeb (dojede listopad + 1 měsíc výpovědní lhůta = konec roku 2014). Dnes (neděle !!!) se objevil ve schránce dopis od UPC s tím, že chtějí za nedodržení věrnostního období doplatit 2x 300,- Kč. Rád bych toto penále (pokud to tak lze nazvat) rozporoval na základě následující argumentace:

 

1) Věrnostní sleva skončila s 31. říjnem 2014 - nedali mi vědět o tom co a jak bude dále, tedy zda bude následovat další věrnostní sleva a nebo standardní tarif. Nejspíš jsem neinformovaný, ale myslím si že korektní by bylo se zkontaktovat před vypršením a domluvit se jak dál. Ne postupovat tak, že se jednostranně pokračuje ve stávajících podmínkách. Mimoto jsem žil v domění, že pokud jednou dodržím věrnostní období, tak to znamená že následně už ho mohu ukončit bez doplatků kdykoliv budu chtít a ne až za rok od započetí.

 

2) Cena tarifu Kombi Klasik 40+ je inzerována za 599,- Kč

Jde o 100,- Kč vyšší cenu než mi účtovali. V této ceně však už je zahrnut i poplatek za pronájem zařízení. Já mám modem a CA modul osobním vlastnictví.

 

3) Od 1.1. 2015 mění podmínky poskytování služeb. Ve FAQ je psáno:

Jak mám postupovat, pokud se změnou nesouhlasím?

 

V případě, že nesouhlasíte s úpravou ceny, doporučujeme projít aktuální nabídku služeb UPC dle ceníku, případně máte právo ze zákona ukončit naše služby ke dni 1. 1. 2015 bez jakékoliv sankce.

Na základě těchto argumentů bych rád rozporoval jejich požadavek na zaplacení doúčtování. Kdyby nebylo zbytí byl bych ochoten doplatit rozdíl v ceně tarifů (2x 100,- Kč).

 

Případně - stáhnu ukončení smlouvy. Následně nesouhlasím s novými cenami služeb pro rok 2015 a ze zákona tímto ukončuji smlouvu ke dni 1. 1. 2015 bez jakékoliv sankce.

 

Jak se na to díváte - dalo by se takto postupovat? :idea:

 

PS: V příslušném vláknu (UPC od 1.1.2015 zvyšuje ceny služeb) se někteří odvolávají na vypovězení smlouvy a následný telefonát od UPC s hadlováním o ceně při snaze udržet zákazníka... Jsme bezproblémovými klienty téměř 10 let a UPC pouze poslalo písemné vyrozumění po téměř měsíci od přijetí výpovědi. Žádný telefonát se snahou si nás udržet ani reakce na email, kde jsem jim oznámil odeslání písemného vypovězení smlouvy. Popravdě jsem předpokládal že zavolají, protože jsem si říkal že vylíčením situace bych je mohl motivovat, aby své služby zavedli i do našeho nového bydliště. Naneštěstí pro mě jsme tak lukrativními zákazníky nebyli. :salut:

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano správně.

... chtějí za nedodržení věrnostního období doplatit 2x 300,- Kč. Rád bych toto penále (pokud to tak lze nazvat) rozporoval ...

Čili nic z toho co jsem napsal výše nemá šanci na úspěch?

 

S přípravami na přesun do nového bydliště jsme měli jiné starosti než v září dávat UPC vědět, že s říjnem končí věrnostní období a co tedy potom dál ... Ani netuším jaké by vůbec byly jiné možnosti?

 

V tu dobu ještě nebylo jasné kdy dojde ke stěhování - původní byt byl na prodej, takže to mohlo být třeba v listopadu, ale taky až v únoru 2015.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, platíme cenu 499,- Kč za měsíc (věrnostní sleva). Roční období skončilo v řijnu a smlouva skončí s rokem 2014, takže chtějí doplatit dva měsíce do plné ceny.

 

PS: Omlouvám se že píšu jak tatar. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jenomže panáček už výpověď dal a ne kvůli zdražení, takže to dost těžko uhraje.

Ano, výpověď jsem dal krátce před tím, než jsem zaznamenal informaci o zdražování v novém roce. Žádné udání důvodu z mé strany však oficiálně nikde uvedené není.

 

Před chvílí se na emailu objevilo elektronické vyúčtování, které má trochu jiný text než ta předchozí a také je v něm uvedena částka.

Před tím posílali unifikované emaily (asi pro všechny klienty) s rozdílnou přílohou, kde byla částka ve faktuře v PDF.

Vážený kliente,

 

v příloze naleznete Vaše aktuální elektronické vyúčtování.

 

Rekapitulace Vašeho vyúčtování:

Částka k úhradě: 641,95 Kč

Překvapuje mě, že je tam o 143,- Kč více - předpokládal bych, že tam bude + 300 / 600,- Kč, jak bylo psáno v dopise.

Mimochodem v srpnu si účtovali namísto 499,- Kč => 504,- Kč, žádné vysvětlení jsem nezaznamenal.

 

Jo a ještě jedna diskrepence ... Moje UPC mi ve vyúčtování ukazuje:

Poslední faktura

Celková částka 499 Kč

Datum splatnosti 15.12.2014

Datum vystavení 1.12.2014

 

A ještě navíc: Moje služby > Aktuální služby:

Vaše věrnostní období této služby končí 29.10.2014

 

V případě potřeby změnit automatické prodloužení věrnostní slevy pro další období, kontaktujte prosím naše klientské centrum na tel. čísle 241 005 100 Učiňte tak prosím alespoň 15 dnů před uplynutím věrnostního období.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...