• David - UPC

      Vítejte na webu UPCZONE   19.7.2017

      UPCzone je nezávislé internetové fórum zaměřené na uživatele služeb UPC. Fórum UPCzone (tehdy ještě "Karnevalzone") bylo založeno v roce 2004, uživatelem Tomus. Po spojení firmy Karneval s UPC v roce 2007 se web přejmenoval na nynější název UPCzone. UPC fórum slouží pro komunikaci klientů UPC mezi sebou navzájem. Zákazníci zde mohou mezi sebou diskutovat, sdělovat si zkušenosti, navzájem si radit a aktivně se tak i účastnit vývoje společnosti UPC. Kritické příspěvky zde nejsou cenzurovány.

mobilni aplikace UPC Telefon
1 1

41 příspěvků

Ahoj,

 

prisel mi z UPC email, ze spustili novou mobilni aplikaci, pres kterou se daji provolat minuty z pevne linky, tzn treba s mojim Telefonem100 muzu tech 100 minut provolat do vsech siti z mobilu, kdyz jsem na WIFI nebo 3G, navic na to chodi i prichozi hovory na pevnou, coz je taky fajn. Byl jsem o vikendu v Nemecku a pouzil jsem to pro volani do Cech a fungovalo to bez problemu, ale nikde o tom na webu UPC nema zadne informace a na zakaznicke lince me odkazali na myUPC a GooglePlay.

 

Prislo vam to taky nekomu? Tady na to muzete mrknout a stahnout na GooglePlay https://play.google.com/store/apps/details?id=com.upc.phone.cz.

 

m.

Sdílet toto téma


Link to post

Nejedná se o Voip,už jsem t o měl stažený asi před 14 dny a po týdnu jsem to odinstaloval-bylo mi to na nic a pro volání ze zahraničí je to drahý.(to používám aldi talk).Šlo mi na nervy že to funguje jako klasická tel.linka a když mi někdo volal na pevnou tak to zvonilo u všech členu rodiny s tou aplikací.

Sdílet toto téma


Link to post

Tak teď nevím, co si představujete pod VoIP, ale jinak máte naprostou pravdu.

Funguje to přesně jako pevná od UPC, ale přes IP na mobilu.

Ano a zvoní to na všech telefonech, kterým prozradíte svoje přihlašovací údaje do MyUPC.

 

Jen nerozumím tomu, co je na tom drahé při volání ze zahraničí. UPC nerozlišuje odkud voláte. Takže pokud máte levná data, tak je to stále levné. Pokud máte WiFi zdarma, tak je to zdarma.

Sdílet toto téma


Link to post

Jedna věc je ale hodně divná, a to přidělený geografický číslo. Protože to musí být na fixní adrese a není určený pro mobilitu (k tomu jsou čísla nomadický a ty UPC pokud vím nepřiděluje). Až to zjistí ČTÚ, tak zase bude ostuda na světě.

Sdílet toto téma


Link to post

YABAKA: můžu vidět ten zákon? A kdyby byl, těžko za to od čtú dostanou postih. Pevnou linku máš furt doma, jen si to přesměruješ na mobil, o nic jiného nejde.

  • Bydliště: Brno
  • Internet: 200+
  • Televize: Komfort+hbo

Sdílet toto téma


Link to post
Tak teď nevím, co si představujete pod VoIP, ale jinak máte naprostou pravdu.

Funguje to přesně jako pevná od UPC, ale přes IP na mobilu.

Ano a zvoní to na všech telefonech, kterým prozradíte svoje přihlašovací údaje do MyUPC.

 

Jen nerozumím tomu, co je na tom drahé při volání ze zahraničí. UPC nerozlišuje odkud voláte. Takže pokud máte levná data, tak je to stále levné. Pokud máte WiFi zdarma, tak je to zdarma.

 

 

Přesně o tom to je že si musíte platit data,pokud nechcete tedy využívat pouze Wifi,ale to už to naprosto zbytečné,protože existuje plno bezplatných programů na volání přes wifi.

Ohledně volání,jsem si koupil simku v aldině,které už zrušila evropský roaming a po celé evropě volám 0.80kč/min do vl.sítě a cizí 3kč a příjmám hovory zdarma.

Sdílet toto téma


Link to post
YABAKA: můžu vidět ten zákon? A kdyby byl, těžko za to od čtú dostanou postih. Pevnou linku máš furt doma, jen si to přesměruješ na mobil, o nic jiného nejde.

Zákon o elektronických komunikacích, konkrétně § 63 bod 1 C 1, kde musí být uveden "údaj o lokalizaci volajícího na čísla tísňového volání". A to se u geografického čísla, který někdo používá na cestách, zajistit nedá. Následný postihy za porušení ZoEK jsou uvedený tamtéž v tom zákoně.

 

Vůbec nejde o nějaký směrování pevný linky na mobil, nýbrž o to, že číslo pevný linky přihlásíš kdekoliv přes datový spojení v mobilu (je to normální VoIP) a volaný má pak za to, že s tebou hovoří jakobys byl doma u pevné linky. Problém pak nastane v momentě, kdy z takto přihlášenýho čísla uskutečníš tísňový volání a příjemce hovoru (policajti, hasiči, záchranka) tě lokalizuje podle tebou uvedený adresy ve smlouvě s operátorem (který tyto údaje musí předávat dál pro účely tísňových volání). Co to může v praxi znamenat za chaos, to si jistě domyslíš sám.

Sdílet toto téma


Link to post

Já sem docela klidnej, ale UPC by měla být na pozoru, protože blokovat tísňový volání se bude ČTÚ líbit ještě míň, než ta mobilita geografickýho čísla :D A jinak v tomto případě vůbec nerozhoduje co a jak funguje (teda u tebe možná jo), ale jestli je to legální nebo ne.

Sdílet toto téma


Link to post

YABAKA: nevím, co furt řešíš. Má to spousta VOIP operátorů. A je to úplně to samé, jak kdybys měl doma přesměrovanou linku na mobil, je to snad nelegální? A ohledně toho, že se jim nebude líbit blokování hovorů přes voip v mobilu. Každý vytáhne z kapsy mobil, spustí upc telefon a bude vytáčet číslo 158... Tím pádem by se i skype dostal do problémů.

  • Bydliště: Brno
  • Internet: 200+
  • Televize: Komfort+hbo

Sdílet toto téma


Link to post

Právě že toto nemá nikdo a prakticky každej VoIP operátor v obchodních podmínkách jasně stanovuje, že geografický číslo lze provozovat pouze na udaný adrese. A pro účely mobilních hovorů dávají VoIP operátoři nomadický čísla, případně doplněný CLIPem čísla mobilního operátora.

Co se týká přesměrování hovorů, tak to každej mluvíme úplně o něčem jiným, protože i když si pevnou linku z domu nasměruješ na mobil, tak se nikdy nestane, že se volání z mobilního telefonu bude identifikovat číslem pevný linky. Vždycky se bude identifikovat svým vlastním číslem mobilního operátora.

 

Skype v ČR oficiálně snad ani nefunguje, tj. nemá registračku u ČTÚ pro poskytování služeb elektronických komunikací, takže celej ZoEK je mu fuk.

 

A mně je to teda fuk taky, aby tady nebyla zbytečně debata o ničem. Ostatně čas ukáže jak to dopadne.

Sdílet toto téma


Link to post

YABAKA má podle mne pravdu, docela by mne na to zajímal právní rozbor...

Právě z důvodů dodržení výše uvedeného zákona jsem před x lety zvolil u svého VoIP operátora nomadické číslo, abych ho mohl legálně provozovat po celé ČR.

Pokud to ale třeba při odchozím volání nějakým způsobem v CLIPu předává údaj typu "pozor uživatel nevolá z domova/pevné linky" tak to třeba napůl legální je :)

Sdílet toto téma


Link to post

Ehm a proč by jste v případě nutnosti volat na tísňovou linku nevolali rovnou? Myslím tím z mobilu. Přijde mi hloupost vytáhnout mobil a zapínat aplikaci ... :)

  • Bydliště: Brüx/Praha
  • Internet: 100
  • Televize: Komfort

Sdílet toto téma


Link to post
Ahoj,

 

prisel mi z UPC email, ze spustili novou mobilni aplikaci, pres kterou se daji provolat minuty z pevne linky, tzn treba s mojim Telefonem100 muzu tech 100 minut provolat do vsech siti z mobilu, kdyz jsem na WIFI nebo 3G, navic na to chodi i prichozi hovory na pevnou, coz je taky fajn. Byl jsem o vikendu v Nemecku a pouzil jsem to pro volani do Cech a fungovalo to bez problemu, ale nikde o tom na webu UPC nema zadne informace a na zakaznicke lince me odkazali na myUPC a GooglePlay.

 

Prislo vam to taky nekomu? Tady na to muzete mrknout a stahnout na GooglePlay https://play.google.com/store/apps/details?id=com.upc.phone.cz.

 

m.

 

Neprislo a hned jsem UPC vynadal,protoze odpoved na jejich lince byla ze to nesmi nabizet a zverejnovat,protoze to neni zatim verejne dostupne.Kdyz jsem pak jejich nadrizenemu sdelil aby me vysvetlil,co je podle UPC vic verejne nez internet a Google,uznal ze mam pravdu.Aplikaci jiz plne vyuzivam a jsem moc spokojen.V podporovanych tel sice jeden z mych tel neni Panasonic Eluga ale presto apikaci plne podporuje a skvele funguje.Jirka Usti

  • Bydliště: Ústí nad Labem
  • Internet: 200
  • Televize: Komfort
  • Telefon: 100

Sdílet toto téma


Link to post
Ehm a proč by jste v případě nutnosti volat na tísňovou linku nevolali rovnou? Myslím tím z mobilu. Přijde mi hloupost vytáhnout mobil a zapínat aplikaci ... :)

Když se někde vysekáš v autě a jediný co tě napadne je vytočit 112, tak asi nebudeš napřed vypínat aplikaci v mobilu spuštěnou na pozadí a pak volat. Je jasný, že tohle bude extrém, ale stát se to může. Dalším důvodem jsou pak datový SIM karty, u kterých může mít někdo VoIP číslo a to klasický mobilní vůbec nepoužívá (nezřídka ani není pro volání funkční). Tísňový volání jde sice i bez SIM, ale bohužel výrobci mobilů nedávají do svých produktů takovou funkcionalitu, která by při vytočení tísňový linky automaticky spojovala celulárně, tj. jak na pozadí běží VoIP aplikace a je funkční, tak jde i hovor na tísňovou linku právě takto.

Sdílet toto téma


Link to post
Ahoj,

 

prisel mi z UPC email, ze spustili novou mobilni aplikaci, pres kterou se daji provolat minuty z pevne linky, tzn treba s mojim Telefonem100 muzu tech 100 minut provolat do vsech siti z mobilu, kdyz jsem na WIFI nebo 3G, navic na to chodi i prichozi hovory na pevnou, coz je taky fajn. Byl jsem o vikendu v Nemecku a pouzil jsem to pro volani do Cech a fungovalo to bez problemu, ale nikde o tom na webu UPC nema zadne informace a na zakaznicke lince me odkazali na myUPC a GooglePlay.

 

Prislo vam to taky nekomu? Tady na to muzete mrknout a stahnout na GooglePlay https://play.google.com/store/apps/details?id=com.upc.phone.cz.

 

m.

 

Neprislo a hned jsem UPC vynadal,protoze odpoved na jejich lince byla ze to nesmi nabizet a zverejnovat,protoze to neni zatim verejne dostupne.Kdyz jsem pak jejich nadrizenemu sdelil aby me vysvetlil,co je podle UPC vic verejne nez internet a Google,uznal ze mam pravdu.Aplikaci jiz plne vyuzivam a jsem moc spokojen.V podporovanych tel sice jeden z mych tel neni Panasonic Eluga ale presto apikaci plne podporuje a skvele funguje.Jirka Usti

Technická - můžeš zavolat sám sobě? Tím myslím, když z pevné UPC zavoláš svoje číslo, jestli to začne vyzvánět i na mobilu? A pak ještě, jestli příchozí hovory vyzvání na všech zařízeních, tj. když někdo volá na tvoje číslo, tak jestli to zvoní jak na pevný lince, tak na tom mobilu současně.

 

Takže sám sobě se nedovolám. A příchozí hovory zvoní na všech připojených zařízeních, tj. jak pevná, tak mobil.

Sdílet toto téma


Link to post

Na mém MT není aplikace funkční...

Instalace z odkazu v prvním příspěvku tématu. Ač HTC Desire C není výslovně uveden v seznamu zařízení, na GooglePlay je po instalaci uvedeno Instalováno. Tato aplikace je kompatibilní s vaším zařízením.

Instalace na MT je dle všech (mně známých) příznaků v pořádku (tf pevné linky, služba aktivována, ...).

Po zadání tf čísla na okamžik naskočí vyzváněcí displej, ale okamžitě se vrátí na displej volby čísla. Příchozí volání rovněž nefunkční...

Nějaké nápady?

Ještě doplním:

Operátor T-Mobile Cz, SIM asi patnáctiletá Paegas, pouze předplacená karta Twist, UPC Kredit 50, ...

  • Bydliště: Teplice

Sdílet toto téma


Link to post

1) Nefunkčnost aplikace bych řešil s autorem.

2) Možná hloupá otázka, ale přece: Jak je to s datovými službami na té předplacené kartě? Případně je ve chvíli testování aspoň na WiFi?

Sdílet toto téma


Link to post

ad 1) Jediným autorem, kterého jsem na webu našel, je odkaz na UPC

ad 2) Na wifi samozřejmě je, zatím v mé lokální síti, má přidělenu lokální IP z rozsahu DHCP. Jak je to s datovými službami netuším, snad jsou funkční i s předplacenou kartou...

  • Bydliště: Teplice

Sdílet toto téma


Link to post

Možnost mobilního volání s pevným číslem u UPC je sice zajímavá, ale má hodně slabin. Třeba to, že volání lze mimo klasickou linku provozovat pouze v Androidí aplikaci a nikoliv přes SIP v nějakým HW IP telefonu, tj. aby člověk dostal přihlašovací údaje a mohl se s nima regnout kdekoliv se mu zamane. Další problém je v nastavení v Androidu, protože kromě jména a hesla z myUPC se nedá navolit nic jinýho, tj. ani třeba kodeky pro volání ne. Aplikace pak taky není integrovaná do systému, takže nelze navolit aby všechny odchozí hovory šly automaticky přes ní.

Sdílet toto téma


Link to post

Rychlá odpověď na písemný dotaz:

 

Vážený pane ...,

Bohužel Váš telefon HTC Desire C není v tuto chvíli opravdu podporovaným zařízením. Ač instalace proběhne, nejsme zatím schopni na Vašem telefonu garantovat funkčnost služby.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Jan Neubert

Specialista technické podpory datových služeb UPC UPC Česká republika, s.r.o.

 

Bohužel, UPC nepřipouští obousměrnou komunikaci, takže řada dalších otázek nezodpovězena. Služba běží v řadě zemí, pro každou zjevně existuje, kromě jazykové mutace, odlišná verze (v ČR v.1.0), někde dokonce verze pro službu Horizon.

Takže, hodlá UPC službu nadále rozvíjet (dočká se i HTC Desire C), nebo mám zapomenou?

  • Bydliště: Teplice

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník
Komentujete jako návštěvník. Pokud máte účet, přihlašte se.
Vložit příspěvěk

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Remove formatting

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

1 1