Jump to content
Sign in to follow this  
klarcos

Předčasné vypovězení smlouvy

Recommended Posts

Dobrý den,

mám internet od UPC, kde se ve smlouvě uvádí, že je na minimální dobu užívání 12 měsíců. Je zde nějaká možnost, jak vypovědět smlouvu dříve (například vypovědět smlouvu už po půl roce a zaplatit nějaký poplatek za předčasné vypovězení)?

Děkuji.

Share this post


Link to post
Dobrý den,

mám internet od UPC, kde se ve smlouvě uvádí, že je na minimální dobu užívání 12 měsíců. Je zde nějaká možnost, jak vypovědět smlouvu dříve (například vypovědět smlouvu už po půl roce a zaplatit nějaký poplatek za předčasné vypovězení)?

Děkuji.

Záleží jak máte službu postavenou a co máte za slevy. Napište název tarifu a slevu :wink:

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 150
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízeníCompal

Share this post


Link to post
Dobrý den,

mám internet od UPC, kde se ve smlouvě uvádí, že je na minimální dobu užívání 12 měsíců. Je zde nějaká možnost, jak vypovědět smlouvu dříve (například vypovědět smlouvu už po půl roce a zaplatit nějaký poplatek za předčasné vypovězení)?

Děkuji.

Záleží jak máte službu postavenou a co máte za slevy. Napište název tarifu a slevu :wink:

 

Mám internet Fiber Power 120: http://www.upc.cz/internet/fiber-power-120/ - smlouva byla uzavřena v listopadu 2013, první tři měsíce jsem platila 449Kč, nyní platím 629Kč + pronájem modemu.

Share this post


Link to post

Jestliže je to již ta věrnostní varianta, doplatíte 200Kč za každý měsíc co jste tu výhodu užívala vlastně neprávem, jelikož nárok na ni máte až po roce užívání služeb v kuse. Když teď pošlete výpověď, výpovědní lhůtu budete mít do konce května. To tedy znamená 6-7 měsíců krát 200Kč.

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 150
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízeníCompal

Share this post


Link to post

Už tady nemůžu poslouchat pořád ty VOP které ma UPC.

Uvědomte si že když dojde ke změně služby za kterou jste službu uzavíral,tak můžete dát výpověd bez jakýchkoliv doplatků a sankcí a žádné VOP na to nemají vliv.

Pokud vám UPC tvrdí opak tak je to samozřejmé,přece vám nebudou vycházet dobrovolně vstříc.

 

To by se ak klidně mohlo stát že si UPC může dělat co chce a vy budete muset zůstat.i kdyby vyřadily třeba 50 programů,protože někdo je u UPC právě pouze kvůli tomuto jednomu programu.

 

Nenechte se balamutit a s klidem se obrate klidně na ČTÚ,kde vám poradí.

I já jsem se sam obrátil kvuli změně telefonního tarifu na kredit 20,protože mi UPC pořad dokola tvrdila že na to má právo dle VOP,a ČTÚ řekl úplně neco jiného a už i UPC prošetřuje a mě poradily postup jak nesouhlasit se změnou a trvat na svém.

  • lokalitaDubí
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komplet
  • telefonStarší služba
  • zařízeníModem,telefon,ca moful 2x

Share this post


Link to post

když jsem uzavíral smlouvu na nabídku komfort bylo napsáno více jak 100 programu + 23 HD programu. Tak co kde je těch 23 HD programů????Tak kdo nedodržel smlouvu?

  • lokalitaMost
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komplet
  • telefon-
  • zařízeníHD Mediabox, ,CA modul, HD DVR Mediabox

Share this post


Link to post
Už tady nemůžu poslouchat pořád ty VOP které ma UPC.

Uvědomte si že když dojde ke změně služby za kterou jste službu uzavíral,tak můžete dát výpověd bez jakýchkoliv doplatků a sankcí a žádné VOP na to nemají vliv.

Pokud vám UPC tvrdí opak tak je to samozřejmé,přece vám nebudou vycházet dobrovolně vstříc.

 

To by se ak klidně mohlo stát že si UPC může dělat co chce a vy budete muset zůstat.i kdyby vyřadily třeba 50 programů,protože někdo je u UPC právě pouze kvůli tomuto jednomu programu.

 

Nenechte se balamutit a s klidem se obrate klidně na ČTÚ,kde vám poradí.

I já jsem se sam obrátil kvuli změně telefonního tarifu na kredit 20,protože mi UPC pořad dokola tvrdila že na to má právo dle VOP,a ČTÚ řekl úplně neco jiného a už i UPC prošetřuje a mě poradily postup jak nesouhlasit se změnou a trvat na svém.

Ve smlouvě nemáte přesno skladbu programů, ani jejich počet.

 

Co se týče změny telefonu, nemusíte na změnu tarifu přistoupit a tím pádem můžete smlouvu ukončit k datu změny, ale to je trošku jiný případ.

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 150
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízeníCompal

Share this post


Link to post

Tak za prvé každý si vybral právě UPC,kvuli jemu vyhovujcí skladbě programů,které viděl na oficialních stránkách UPC,nebo jinde mu byli nabídnuty(Třeba po telefonu).

Už to stačí k tomu že UPC nedodrželo to co od služby očekával zákazník a tedy k vypovězení smlouvy bez pokut a nějakých plateb.

Za druhé nedílnou součástí smlouvy jsou VOP,které ale podle nového Občanského zákoníku nestačí vyvěsit někde na stránkách,ale při pdopisu smlouvy s imi musí bít zákazník seznámen a to to doslova(Musí mu být vše z VOP vysvětleno a je na straně poskytovatele dokázat že to tak udělal,napřiklad telefonickým záznamem,nebo písemným záznamem"Upozornuji na to že dle nového OZ nestačí pouze podpis pod tím že zákazník bere na vědomí VOP).

Takže pokud chctete odejít máte dvě možnosti budto trvat na tom že vás UPC "zlákala",na jejich webu určitým kanálem,který už ale nenabízí(A je jedno z jakého důvodu) a nebo za drhe trvat na tom že jste nebyl seznánem s VOP a na tom základě odstupujete od smlouvy.

 

Co se týče telefonu tak se také mýlíš,mě byla nabídnuta určitá skladba služeb s garancí na 1 rok a ,nabyl jsem nijak upozorněn že se skladba muže měnit a tudíž ja sem přistupil na nabídku UPC.

To že mi UPC dala možnost odstoupit neznamená že nemusí dodržovat své podmínky,které mi dali při uzavírání smlouvy.

Dostatl jsem na můj dotaz k ČTÚ přesný seznam kroku jak mám postupovat,protože UPC postupuje protiprávně a nemuže se odkazovat na jejich VOP.

Ted jsem ve stadiu kdy jsem nejdřív telefonoval na UPC s tím že se změnou nesouhlasím a žádám o zachováni puvodního tarifu,po neuspěchu jsem podal dle včerejšího vyčtování reklamaci na telefonní služby,a po zamítnute rreklamaci,posílám oficialní stížnost(podnět) k ČTÚ.

To je přesný postup který mi napsalo ČTÚ,protože bez mého řesného postupu by nemohli UPC pokutovat a následně UPcnařídit dodržování smlouvy ke mě.

  • lokalitaDubí
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komplet
  • telefonStarší služba
  • zařízeníModem,telefon,ca moful 2x

Share this post


Link to post

Takže dle vás musí do skonání světa UPC mít služby přesně jak je má a nesmí je změnit. Tedy může, ale jen tak jak se vám líbí. Nikde při uzavírání smlouvy nemáte garantovanou přesnou skladbu kanálů. UPC je ani garantovat nemůže (tedy může to zkusit, ale s hrůzou by čekala, kdy přijde něco jako nyní). A že služby nesplňují to, co jste očekával? Můžete je vypovědět, nikdo vám nebrání. Sankce po vás nikdo nechce a ani nesmí chtít.

Seznámení s VOP se dokazuje podpisem smlouvy.

 

Jestliže máte garanci v délce jeden rok, tak to je pak jiná. Ale na smlouvě je jen Kampaň, Délka slevy, Min. doba užívání. Ale nevím, jestli jeden z těchto parametrů neznamená třeba právě tu garanci. A to by pak ten zrušený tarif museli obnovit min. do konce té garance.

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 150
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízeníCompal

Share this post


Link to post

Ne asi to nechápete:

Samozřejmě že muže měnit a vyřazovat programy,ale pokud změní nabídku než jakouzákazník očakáva,tak zákazník může dát výpověd a UPC nemůže po zákazníkovy chtít jakékoliv doplacení ceny.jak se tady mnozí obávají,když přistoipily na věrmostní slevu a pod.

Co se týká VOP tak taky nemáte pravdu podle nového OZ už nestačí pouze podpis pod smlouvou ale přímo dukaz že zákazník VOP rozumí.(Podle ministerstva spravednosti je toto důkazní břemeno na silnější straně "v tomto případě na UPC"(Dukazem se dle Min. Sprav. rozumí telefonický záznam vysvětlování VOP klientovy,zvukový záznam na diktafonu že prodejce opravdu s VOP zákazníka seznámila.

Stručně řečeno nestačí pouze podpis na smlouvě že souhlasíte s VOP.

Vždy muže zákazník říct že tomu nerozuměl a obchodník musí doložit že to zákazníkovi dostatečně vysvětlil.

 

U druhého případu smlouva se dá uzavřít i ustně,podáním ruky,připadně telefonicky.

Vždy je ale potřeba aby obchodník zákazníka detailně seznámil se VOP.

To je běžná praxe UPc že prodlužuje ruzné smlouvy Telefonicky a tím vždy zákazníkovy nabídne určité služby v určitém časovém úseku a to dle ČTÚ musí vždy dodržet,protože při napřiklad tel.rozhovoru jem ještě nikdy nezažil že by UPC vysvětlovala VOP,nebo vás upozornila že službu nemůže garantovat.

  • lokalitaDubí
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komplet
  • telefonStarší služba
  • zařízeníModem,telefon,ca moful 2x

Share this post


Link to post

Tak jestli se opravdu tohle s VOP musí dělat, tak je to postavené na hlavu. Jinak bez vašeho výslovného souhlasu vás nikdo nemůže nahrávat. By mě zajímalo, jak to tedy budou dělat všichni. A co to znamená dostatečně vysvětlit? Když mi je přečtou a já pak řeknu, že mi je nevysvětlili jenom přečetli? Za chvíli tu budeme podávat žaloby jako v USA, že jsme nebyli upozorěni, že když si koupíme kafe a opařili jsme se, je to kvůli tomu, že jsme nebyli upozorněni a že nám to nebylo dostatečně vysvětleno?

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 150
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízeníCompal

Share this post


Link to post

Už několikrát se v diskusích i v článcích na webech jako je mobilmania řešily situace, kdy operátor změnil podmínky tarifu se závazkem v neprospěch zákazníka. V tomto případě pokud nesouhlasíš, nemusíš závazek dodržet a můžeš odstoupit. Že by byl nárok aby byla služba poskytována za původních podmínek se nikde nediskutovala. Samozřejmě jde o změny podmínek přímo ve smlouvě, je otázka jak má UPC ošetřené složení TV tarifů, UPC ty programy nevytváří a pokud se autor programu rozhodne ho zdražit nebo ukončit, tak s tím UPC nice nenadělá, ale to bych tu moc nerozbíral, tady jsme v sekci věnované Internetu.

 

A prokazování, že zákazník VOP rozumí? To by jako zákazník dostal VOP k naučení a pak by dělal zkoušku a bez jejího složení by mu služba nebyla poskytnuta? ROFL

  • lokalitaPraha - Letňany
  • internetInternet 300
  • televizeTV Start
  • telefonStarší služba
  • zařízeníCompal CH7465LG-LC

Share this post


Link to post

Přesně tak nový občanský zákoník reaguje na to že v zákazník je považován za slabší stranu a proto je něj taky tak nahlíženo.

Upřímně někdy firmy schválně VOP dělají přehnaně dlouhé a složité,jen pro to aby se v nich zákazník špatně orientoval "záměrně",protože kdyby věděl vše co tam je napsáno tak by smlouvu nikdy neuzavřel.

 

Takže si myslím že nový OZ jde správným směrem.

Co brání firmě jako je UPC mít VOP srozumitelně,pro všechny.

Jinak mám takovej dojem že se ten novej OZ a i VOP řešily i v tom pořadě Máte slovo(starším,někdy po začátku roku),kde to vysvětloval nějakej právník z ministerstva.(tak si ho můžete najít ve videotece.

  • lokalitaDubí
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komplet
  • telefonStarší služba
  • zařízeníModem,telefon,ca moful 2x

Share this post


Link to post

David3434: Nebreč ;) nemůžeš po nikom chtít, aby ti nabízel službu, na které prodělává. Proto máš možnost odstoupit než ti ji zdraží, můžeš si zkusit najít výhodnější konkurenci. Že není? Tak proč brečíš? ;)

 

Jestli mluvíš o zrušení HD programů. tak to bylo zrušeno kvůli nedomluvení se s těmi televizemi. Takže si běž stěžovat jim, ne prostředníkovi, kterému nic nezbývalo (bo chtěli víc za HD než je zdrávo) :)

  • lokalitaBrno
  • internetInternet 200
  • televizeTV Komfort
  • telefonTelefón Basic
  • zařízenítechnicolor, hd mediabox

Share this post


Link to post

Nikdo tady nebrečí,pouze jsem se snažil odpovědět tě kteří se bojí vypovědět smlouvu ze strachu před nějakými sankcemi nebo poplatky.

Mě se to osobně netýká.

Mě se týká pouze ten telefon,a tam jsem dle ČTÚ v právu.Firma sprostě nemůže při získávání klienta naslibovat něco co vám pak nedodá,protože je to pro ní drahé.Musí prostě myslet trošku dopředu a neslybovat vám něco co nemůže ekonomicky utáhnout.

Já často cestuji a nejlepší server je cestujemelevne.cz,který radí klientum levné letenky a pod.Když udělá cestovka chybu a prodá vám zájezd přes net za 2000kč i když má stát 20000kč tak jí taky nikdo nepomuže a vy jste ušetřil.

  • lokalitaDubí
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komplet
  • telefonStarší služba
  • zařízeníModem,telefon,ca moful 2x

Share this post


Link to post

Jestli má někdo písemný prohlášení od UPC, ve kterým mu slibujou nějaký konkrétní programy, tak ať ho tady vylepí - a jinak ať netlachá cosi o tom, že mu někdo příjem nějaký pos*raný Novy v HD garantoval. Je to už z principu blbost, programová nabídka se může měnit a taky mění a rozhodně to nezakládá nějaký práva na výpověď smlouvy (to lze samozřejmě udělat bez udání důvodu). Nebo snad vloni taky někdo šílel, když z nabídky UPC zmizela Pětka? Nějak jsem neregistroval, že by se dávaly výpovědi s odůvodněním, že kdysi byla součástí programový nabídky a pak už není...

Share this post


Link to post

hele YABAKA pro někoho může být nova "posraná" pro někoho ne.... a nic to nemění na tom, že dne 2.4 ve finále skončili, alespoň prozatím 4 HD kanály... takže sice můžeme nadávat na novu, ale svůj podíl viny na tom má i UPC a ti mě zajímají jako zákazníka....

  • lokalitaPříbram 5
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komplet
  • telefon-
  • zařízeníHD mediabox

Share this post


Link to post

Tady nejde o to, že skončily nějaký HD programy, ale o názor, že UPC někomu garantuje programovou nabídku. To já považuju za nesmysl, protože programová nabídka se prostě garantovat nedá. A jestli někdo dá UPC výpověď, tak ať klidně dá. Ale bez udání důvodu a netahá do toho změnu tý programový skladby.

Share this post


Link to post

Jasně s tím i souhlasím, ale strategie UPC je cílená sebevražda ... sice to vypla nova, upc na tom má taky svůj podíl, takže kdyby dali nějakou kompenzaci tak tomu i rozumím /třeba dočasně ty hd programy svázané s internetem/ než to vyřeší, ale takhle si nemůžou stěžovat na odliv zákazníků....

  • lokalitaPříbram 5
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komplet
  • telefon-
  • zařízeníHD mediabox

Share this post


Link to post

Nemyslím si, že by klienti rozšířený nabídky u UPC (teda ti, co platí hodně) viseli jenom na kanálech Novy, a to ještě těch v HD. Dokonce znám i takový případy, že si tý přepočítaný patlanice nikdo ani nevšimnul - u sebe doma :D Děcka se na Novu nedívají prakticky vůbec a ženě je to jedno, ta se dívá na obsah a ne na kvalitu. A já si to můžu pustit ze satu :-)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...