Jump to content
pendy

Problém s instalací CA modulu technikem UPC

Recommended Posts

Vím, že už jsem trochu mimo v čase, protože se jedná o 3 roky starou TV LG 37LH5000, ale na základě této a jiných diskusí jsem si pořídil na dekódování placeného sportu dekodér (modul) CI+ Conax od UPC, abych nemusel používat settopbox, který ani neumí rozlišení HD. Dokonce jsem si nechal modul "odborně namontovat" za 400,- Kč od UPC. Tak první manták od UPC neuměl na TV naladit ani kabelové pásmo (o existenci Finska nebo Švédska neměl ani potuchy), takže mi naladil akorát pozemní multiplexy, které jsou namodulovány v analogovém pásmu UPC a vůbec mu nevadilo, že místo 140 programů jich je naladěných pouze asi 30. Aspoň ale poslal ještě dalšího kolegu, který už měl trochu lepší znalosti a naladil kabelové pásmo. Nevadilo mu ovšem, že když odcházel, nešel ani jeden placený program, a řekl, že má TV být několik hodin puštěná na nějakém kanále a začne to chodit. Nezačlo.

Když jsem si pak v menu TV chtěl najet na řádek Informace CI, který mi měl podat informace o modulu, vůbec to nešlo, řádek je jen šedou barvou a při pohybu šipkou na DO ho to úplně přeskočí. Z toho vyvozuji, že TV modul vůbec nerozezná.

Mám to reklamovat? je tady šance ještě na jiný např. starší typ modulu, s kterým by TV dekódovala? Nebo od jiné firmy (Lica)? Modul jsem navíc koupil, vezme ho UPC zpátky?

Dík za odpověď.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím jak LG, ale já mám 4-5 let starého Samsunga, ve kterém CI+ modul funguje. Zkontroluj, zda neni zastrčen obráceně (když byl ten technik takový "manták"), měla by být obrázkem ke zdi (a u mně je i vzhůru nohama). Přinjhorším ji zkus prostě otočit (při vypnuté TV!) a pak zkusit, jestli se v menu neobjeví. To, že asi hodinu trvá, než naběhnou placené kanály, je normální a technik tak dlouho čekat nemůže. Ale viditelnost CI karty v TV zkontrolovat mohl...

  • Internet 300
  • -
  • TV Komplet
  • Modem Compal, HD Mediabox, CA modul
  • Mladá Boleslav

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Službu" za 400 Kč reklamuj pro nefunkčnost...

"Pochůzkoví" technici UPC neexistují, pro UPC pracují místní nasmlouvané firmy...

  • Internet 300
  • -
  • Komfort
  • Compal LG - router mode, 3x CAM
  • Teplice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za odpovědi. Bohužel modul je nasazen správně. Na tel. lince UPC mi tvrdí, že se musí zaplatit oba podle mě zbytečné výjezdy "odborníků", t.j. 2x400,- Kč. Údajně je někde ve všeobecných podmínkách, že se platí každý výjezd, ať je úspěšný nebo ne. Myslím, že takovéto Všeobecné podmínky jsou ale v rozporu s Občanským zákoníkem a asi i jinými zákony. Možná je to zralé na Černé ovce nebo nějaký takový pořad.

V jiném vláknu tohoto fóra pokládám ještě dotaz na člena fóra "mipo" se stejnou TV, kterému to snad chodí. Zjišťuji, co má přesně za modul, jeho software a software jeho TV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abychom byli v obraze... Tv je stará 3 roky, ale kdy odborník za 400 Kč zprovozňoval modul? Na KC sedí lidé různé úrovně, občas bez znalostí...

Nekompatibilita modulů CI a novách CI+ projevovala, pokud vím, jen u pc tunerů...

Platí se za marný výjezd technika (strana 3, téměř dole)

  • Internet 300
  • -
  • Komfort
  • Compal LG - router mode, 3x CAM
  • Teplice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzhledem k tomu, že to není ani jeden z případů Marného výjezdu (Klient nebyl zastižen v jím odsouhlaseném termínu, aniž by na tuto skutečnost upozornil nejpozději 15 minut před začátkem odsouhlaseného termínu./ Klient odmítl realizaci práce na místě./ Klient nedoložil potřebné dokumenty či nepřipravil potřebné přístupy, ačkoliv byl na to upozorněn), tak si myslím, že to chtějí spíš napasovat na další bod ceníku: Placený servisní výjezd (V případě, že závada nebyla nalezena na zařízení poskytovatele.). Nejhorší je, že já ani nevím, na čím zařízení je závada. Každopádně oba přítomní technici ani nebyli schopni zjistit, jestli je závada na zařízení uživatele a oba si určitě mysleli, že závada je na jejich straně není.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predevsim je potreba si ujasnit jake presne povinosti maji technici UPC pri instalaci CA modulu,

zarizeni do kterych je modul mozne naistalovat jsou desitky typu a technici je z principu nemuzou vsechny znat.

Podle meho nazoru by mely modul zasunout do sachty (pri vypnute TV !!!) a za asistence uzivatele aspon zkontrolovat jeho funkcnost, tedy zda modul TV vubec detekuje,

ladeni uz by asi melo byt veci uzivatele, protoze nikdo nemuze po technikovy chtit aby vedel ze nejaka tv LG se ma ladit pri nastaveni zeme na Svedsko apod.

 

Pokud je zde nekdo kdo technika dela tak bych byl rad kdyby to upresnil.

  • Internet 150
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, HD Mediabox
  • Brno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak už tady někdo prohlásil, tak UPC snad ani žádné vlastní techniky nemá, jsou to externisti, kteří dělají pro UPC.

K LG bych si dovolil poznamenat, že pokrývá nezanedbatelné procento trhu. Divím se, že UPC ho hází přes palubu, i když prokazatelně za splnění určitých podmínek i LG je použitelné. Takže předpokládám, že se s tím už někdy museli tito technici setkat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V jiném vláknu tohoto fóra jsem se obrátil na uživatele "mipo" se stejnou TV, aby mi poskytl bližší informace o své TV a modulu. Jeho TV má dokonce starší soft, než moje, takže v softwaru TV problém asi nebude. Mipo mi napsal i informace, které jeho TV vyčetla z jeho 3/4 roku starého modulu od UPC, které moje TV vůbec nepřečte. Tímto mu ještě jednou děkuji za jeho ochotu. Tím mě trochu i povzbudil a začal jsem pátrat po někom, kdo by mohl můj modul s kartou vyzkoušet na své TV.

To se mi povedlo a sehnal jsem známého, který je také zákazníkem UPC a používá u své TV stejný modul (funkční). Půjčil jsem mu svůj modul s kartou, ať ho vyzkouší na své TV a ejhle: jeho TV také nemůže můj modul najít! Takže je přece jen chybička na straně UPC. Ještě vyzkoušíme opačný postup. Požádal jsem ho, aby mi přivezl svůj (u něj funkční) modul s kartou, a zkusíme ho zapojit do mé TV. Pak se konečně potvrdí (doufám), že modul by s mou TV měl spolupracovat a umlčel bych ty tlučhuby na lince UPC, kteří jen dokola papouškují, že oni mají všechno v pořádku (nevím, kde berou tu jistotu), a že chyba je v TV, ať si zavolám výrobci TV, výrobci modulu a kdovíčeho ještě....

Až to vyzkoušíme, dám vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to sice trochu jiný případ (před mnoha lety), ale podobný problém s modulem. Byl to modul od Licy a TV byla Sony. Po zakoupení modulu nešlo přehrávat "placené" programy, Jak Lica tak UPC (vlastník spárované karty) nejdřív stále tvrdili, že problém je na druhé straně. Naštěstí reklamace probíhala jen telefonicky a po několika kolečkách se mi ujali od Licy a po telefonickém spojení s UPC dali do 10 minut vše do pořádku a to vše na dálku. To jen, že něco jde napravit bez přítomnosti technika v bytě, ale hlavně zainteresované strany musí projevit ochotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...