Přejít na obsah
pendy

Problém s instalací CA modulu technikem UPC

Recommended Posts

Vím, že už jsem trochu mimo v čase, protože se jedná o 3 roky starou TV LG 37LH5000, ale na základě této a jiných diskusí jsem si pořídil na dekódování placeného sportu dekodér (modul) CI+ Conax od UPC, abych nemusel používat settopbox, který ani neumí rozlišení HD. Dokonce jsem si nechal modul "odborně namontovat" za 400,- Kč od UPC. Tak první manták od UPC neuměl na TV naladit ani kabelové pásmo (o existenci Finska nebo Švédska neměl ani potuchy), takže mi naladil akorát pozemní multiplexy, které jsou namodulovány v analogovém pásmu UPC a vůbec mu nevadilo, že místo 140 programů jich je naladěných pouze asi 30. Aspoň ale poslal ještě dalšího kolegu, který už měl trochu lepší znalosti a naladil kabelové pásmo. Nevadilo mu ovšem, že když odcházel, nešel ani jeden placený program, a řekl, že má TV být několik hodin puštěná na nějakém kanále a začne to chodit. Nezačlo.

Když jsem si pak v menu TV chtěl najet na řádek Informace CI, který mi měl podat informace o modulu, vůbec to nešlo, řádek je jen šedou barvou a při pohybu šipkou na DO ho to úplně přeskočí. Z toho vyvozuji, že TV modul vůbec nerozezná.

Mám to reklamovat? je tady šance ještě na jiný např. starší typ modulu, s kterým by TV dekódovala? Nebo od jiné firmy (Lica)? Modul jsem navíc koupil, vezme ho UPC zpátky?

Dík za odpověď.

Sdílet toto téma


Link to post

Nevím jak LG, ale já mám 4-5 let starého Samsunga, ve kterém CI+ modul funguje. Zkontroluj, zda neni zastrčen obráceně (když byl ten technik takový "manták"), měla by být obrázkem ke zdi (a u mně je i vzhůru nohama). Přinjhorším ji zkus prostě otočit (při vypnuté TV!) a pak zkusit, jestli se v menu neobjeví. To, že asi hodinu trvá, než naběhnou placené kanály, je normální a technik tak dlouho čekat nemůže. Ale viditelnost CI karty v TV zkontrolovat mohl...

  • lokalitaMladá Boleslav
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komplet
  • telefon-
  • zařízeníModem Compal, HD Mediabox

Sdílet toto téma


Link to post

Díky za odpovědi. Bohužel modul je nasazen správně. Na tel. lince UPC mi tvrdí, že se musí zaplatit oba podle mě zbytečné výjezdy "odborníků", t.j. 2x400,- Kč. Údajně je někde ve všeobecných podmínkách, že se platí každý výjezd, ať je úspěšný nebo ne. Myslím, že takovéto Všeobecné podmínky jsou ale v rozporu s Občanským zákoníkem a asi i jinými zákony. Možná je to zralé na Černé ovce nebo nějaký takový pořad.

V jiném vláknu tohoto fóra pokládám ještě dotaz na člena fóra "mipo" se stejnou TV, kterému to snad chodí. Zjišťuji, co má přesně za modul, jeho software a software jeho TV.

Sdílet toto téma


Link to post

Abychom byli v obraze... Tv je stará 3 roky, ale kdy odborník za 400 Kč zprovozňoval modul? Na KC sedí lidé různé úrovně, občas bez znalostí...

Nekompatibilita modulů CI a novách CI+ projevovala, pokud vím, jen u pc tunerů...

Platí se za marný výjezd technika (strana 3, téměř dole)

  • lokalitaTeplice
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komfort
  • telefonTelefon 30 minut
  • zařízeníCompal CH7465LG, 3x CAM

Sdílet toto téma


Link to post

Vzhledem k tomu, že to není ani jeden z případů Marného výjezdu (Klient nebyl zastižen v jím odsouhlaseném termínu, aniž by na tuto skutečnost upozornil nejpozději 15 minut před začátkem odsouhlaseného termínu./ Klient odmítl realizaci práce na místě./ Klient nedoložil potřebné dokumenty či nepřipravil potřebné přístupy, ačkoliv byl na to upozorněn), tak si myslím, že to chtějí spíš napasovat na další bod ceníku: Placený servisní výjezd (V případě, že závada nebyla nalezena na zařízení poskytovatele.). Nejhorší je, že já ani nevím, na čím zařízení je závada. Každopádně oba přítomní technici ani nebyli schopni zjistit, jestli je závada na zařízení uživatele a oba si určitě mysleli, že závada je na jejich straně není.

Sdílet toto téma


Link to post

Predevsim je potreba si ujasnit jake presne povinosti maji technici UPC pri instalaci CA modulu,

zarizeni do kterych je modul mozne naistalovat jsou desitky typu a technici je z principu nemuzou vsechny znat.

Podle meho nazoru by mely modul zasunout do sachty (pri vypnute TV !!!) a za asistence uzivatele aspon zkontrolovat jeho funkcnost, tedy zda modul TV vubec detekuje,

ladeni uz by asi melo byt veci uzivatele, protoze nikdo nemuze po technikovy chtit aby vedel ze nejaka tv LG se ma ladit pri nastaveni zeme na Svedsko apod.

 

Pokud je zde nekdo kdo technika dela tak bych byl rad kdyby to upresnil.

  • lokalitaBrno
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízeníUbee EVM3236, HD Mediabox

Sdílet toto téma


Link to post

Jak už tady někdo prohlásil, tak UPC snad ani žádné vlastní techniky nemá, jsou to externisti, kteří dělají pro UPC.

K LG bych si dovolil poznamenat, že pokrývá nezanedbatelné procento trhu. Divím se, že UPC ho hází přes palubu, i když prokazatelně za splnění určitých podmínek i LG je použitelné. Takže předpokládám, že se s tím už někdy museli tito technici setkat.

Sdílet toto téma


Link to post

V jiném vláknu tohoto fóra jsem se obrátil na uživatele "mipo" se stejnou TV, aby mi poskytl bližší informace o své TV a modulu. Jeho TV má dokonce starší soft, než moje, takže v softwaru TV problém asi nebude. Mipo mi napsal i informace, které jeho TV vyčetla z jeho 3/4 roku starého modulu od UPC, které moje TV vůbec nepřečte. Tímto mu ještě jednou děkuji za jeho ochotu. Tím mě trochu i povzbudil a začal jsem pátrat po někom, kdo by mohl můj modul s kartou vyzkoušet na své TV.

To se mi povedlo a sehnal jsem známého, který je také zákazníkem UPC a používá u své TV stejný modul (funkční). Půjčil jsem mu svůj modul s kartou, ať ho vyzkouší na své TV a ejhle: jeho TV také nemůže můj modul najít! Takže je přece jen chybička na straně UPC. Ještě vyzkoušíme opačný postup. Požádal jsem ho, aby mi přivezl svůj (u něj funkční) modul s kartou, a zkusíme ho zapojit do mé TV. Pak se konečně potvrdí (doufám), že modul by s mou TV měl spolupracovat a umlčel bych ty tlučhuby na lince UPC, kteří jen dokola papouškují, že oni mají všechno v pořádku (nevím, kde berou tu jistotu), a že chyba je v TV, ať si zavolám výrobci TV, výrobci modulu a kdovíčeho ještě....

Až to vyzkoušíme, dám vědět.

Sdílet toto téma


Link to post

Je to sice trochu jiný případ (před mnoha lety), ale podobný problém s modulem. Byl to modul od Licy a TV byla Sony. Po zakoupení modulu nešlo přehrávat "placené" programy, Jak Lica tak UPC (vlastník spárované karty) nejdřív stále tvrdili, že problém je na druhé straně. Naštěstí reklamace probíhala jen telefonicky a po několika kolečkách se mi ujali od Licy a po telefonickém spojení s UPC dali do 10 minut vše do pořádku a to vše na dálku. To jen, že něco jde napravit bez přítomnosti technika v bytě, ale hlavně zainteresované strany musí projevit ochotu.

Sdílet toto téma


Link to post

Tak se mi konečně povedlo ke mně dostat mého známého s jeho CA modulem a vyzkoušet ho v mojí TV LG37LH5000, která není podle UPC kompaktibilní s jejich CA moduly (proto údajně nefunguje ten modul, co mi přišli jejich "servisáci" nainstalovat). A světe div se! Televize modul v pohodě pozná, vyčte z něj i informace o něm a modul s vloženou kartou dekóduje připlácené programy.

Takže teď mě čeká asi to nejtěžší: jednak vyreklamovat modul, který mi tito "servisáci" přišli nainstalovat, za nový a hlavně funkční a jednak dostat z nich na základě výše uvedené skutečnosti i těch 806,- Kč za 2 tzv. "Placené servisní výjezdy" po 403,33 Kč, protože ty by se podle ceníku měly správně účtovat pouze "V případě, že závada nebyla nalezena na zařízení poskytovatele". Předpokládám, že uznají, že jejich zařízení závadné bylo a tudíž neměli právo zásahy účtovat.

Sdílet toto téma


Link to post

To chces rict, ze technici UPC u tebe byly i podruhe a nemeli sebou nahradni modul, ktery by vyzkouseli :?:

Co se tyka kompatibility starsich televizorů s CA moduly s CI+ , tak zatim jsem neslysel ze by nejaky model TV nefungoval, tazke tohle je jen vymluva.

  • lokalitaBrno
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízeníUbee EVM3236, HD Mediabox

Sdílet toto téma


Link to post

Já už jsem to vysvětloval v prvním příspěvku. Ten první technik vůbec neuměl naladit kabelové pásmo (o specialitě LG - Finsko nebo Švédsko) neměl ani tušení, resp. vymlouval se, že už je dlouho nedělal. Takže pouze v TV pásmu (UHF a VHF) naladil analogovou nabídku a asi 30 programů z DVB-T, které nabízí UPC. Vůbec mu nevadilo, že žádný z těch programů není zakódovaný, zastrčil modul, řekl, ať počkám 30 minut a "že to naskočí" a odešel. Co ale mělo naskočit, si nechal pro sebe. Ani si v TV menu nezkontroloval, jestli TV ten modul vidí. Myslím si, že ten ani netušil, jestli ten modul je vadný nebo ne.

Každopádně za zastrčení (jak se prokázalo až později) vadného modulu a naladění úplně jiných programů si řekl 403 Kč!

Ten druhý technik po mé urgenci na tel. lince UPC přišel za 3 dny a už aspoň uměl naladit to kabelové pásmo, takže už tam bylo vidět těch cca 140 kódovaných i nekódovaných programů. Také ho ale nenapadlo si v TV překontrolovat, jestli TV s modulem komunikuje (nebo prostě ignoroval, že nekomunikuje, já mu do svědomí nevidím). Závěr byl stejný: "Nechte to běžet cca 1/2 hodiny a ono to nenaskočí". Nenaskočilo.

Ty jsi již v dřívějším příspěvku řekl, že technici nemusí znát všechny televize. Já jsem si mohl vybrat mezi zasláním modulu poštou a odbornou instalací (placenou). Vzhledem k tomu, že jsem se na to necítil, a měl jsem strach o záruku, způsobenou neodbornou instalací modulu, tak jsem se skřípajícími zuby souhlasil s tou dražší variantou. Jestli myslíš, že pouhé zasunutí (mrtvého) modulu do TV stojí za 403,- Kč, tak mně se to zdá dost drahé. Já jsem předpokládal i nějaké vyzkoušení a ne loučení se slovy: "ono to za půl hodiny naskočí" s nadějí, že už mne v životě neuvidí, protože by se museli oba stydět za něco takového vzít peníze!

Sdílet toto téma


Link to post
Ten první technik vůbec neuměl naladit kabelové pásmo (o specialitě LG - Finsko nebo Švédsko) neměl ani tušení

Tyhle starší TV neměly pro naší republiku oficialně kabelový tuner. Důvody tu nebudu popisovat - je to na delší povídání. To, že to jde přes navolení cizího státu vůbec neznamená, že jakýkoli technik to měl za povinnost vyštelovat a vůbec se v tom hrabat. Ten technik byl ještě moc laskav., on ti měl říct, že tahle televize neumí českou kabelovku, nemá oficialně kabelový tuner (a měl by pravdu). On ti měl dát ten modul s kartou do ruky a starej se.

Pokud budeš vyžadovat vrácení peněz za přivolaný servis techniků, ač si byl dobře seznámen s tím, že pro český trh nemá tato TV kabelový tuner, tak se se zlou potážeš.

  • lokalitaJirkov
  • internetInternet 200
  • televizeTV Komplet
  • telefon-
  • zařízeníHD DVR Mediabox

Sdílet toto téma


Link to post

Já ale ještě jednou opakuji: Kdybych si tam chtěl modul strčit sám, tak si ho nechám poslat poštou! Já jsem ho ale chtěl odborně nainstalovat, pod čímž si představuji alespoň ho přezkoušet a ne jen tvrdit, že je vyzkoušen! Dle názoru UPC je zatím modul v pořádku a chyba je v TV! Alespoň tuhle věc by člověk od toho technika čekal. A jestli si člověk, který se tím živí, neumí v celkem standardní TV najít informace o CI, tak proč tuhle práci dělá? Já jsem laik, který měl doposud jen settopbox a TV sloužila jen jako monitor připojený přes SCART. Proto jsem chtěl odborníka, který se v těch věcech vyzná (a za ty peníze by asi měl, nebo už chci proboha za ty peníze moc?).

Sdílet toto téma


Link to post

Ne, nechceš, rozhodně bych od jakéhokoli placeného technika očekával, že alespoň zkotroluje že TV vidí modul.

Dokážu pochopit, že nezná všechny TV, ale kontrola zda modul komunikuje s tv by měla patřit k naprostému základu, co by ten technik měl "při odborné montáži" udělat.

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník   
Návštěvník

Vážení, jak vidím, udělala jsem chybu, když jsem si myslela, že po zakoupení televize LG 32 LN 575S, která má zajímavé parametry si užiju hezký poslech vánočních pořadů. Od 17.12., kdy jsem si objednala technika, aby mi vyměnil STB, užívaný pro příjem analogové televize od UPC, za CA modul,doporučený chytrými hlavami v UPC, mi televize nehraje a stojí v obýváku. Zkušenosti s techniky od UPC máme asi všichni stejné. V podstatě byl během pěti minut pryč s tím, že za tři až čtyři hodiny bude všechno běžet. Samozřejmě za ten poplatek je to částka vyšší než za operaci mozku. Odebral STB a vložil CA modul s kartou. Je to CA modul CONAX od firmy SmiT. Byla jsem zoufalá, když ani po šesti hodinách nic běžet nezačalo. Okamžitě jsem volala na UPC - několikrát, celé odpoledne. Ty pitomosti, co jsem si vyslechla jako důvod, proč to neběží by nevymyslelo ani malé dítě. Protelefonovala jsem moc peněz, protože jsem se nechtěla vzdát. Jedna slečna mi poradila, abych vrátila modul a vzala si místo toho STB za 49,- Kč měsíčně - ten, který jsem vrátila, protože s televizí nekomunikoval. Další moudrá hlava mi sdělila, že to není jejich problém, ale problém mého dálkového ovladače od televize a že je to vina LG. To už jsem nemohla. Obrátila jsem se ze zoufalství na LG. Tam mi sdělili, že další argument, který v UPC uvádí, že televize nemá rozhraní Cl +, ale jen Cl je nesmysl a není to pravda. Poradili mi, jak ladit, i to, že vhodnější by byl jiný typ CA modulu, který ale UPC, jak jsem zjistila, nedodává. Přestože jsem postupovala přesně podle jejich návodu, televize nehraje. Protože už jsem nechtěla volat, poslala jsem na zákaznickou službu LG mail - bez odpovědi. Současně několik reklamací na UPC - s odpovědí automatu. Čas běží, televize nehraje, tak budu muset rychle přes problémy s dopravou televizi vrátit, dokud to jde. Jakou jinou ale vybrat, aby to nebylo stejné. Jak je vidět, UPC zaměstnává samé moudré hlavy. Nemáte někdo zkušenosti s televizí 40 Samsung UE 40F6200?

Sdílet toto téma


Link to post

Citace: ...aby mi vyměnil STB, užívaný pro příjem analogové televize od UPC...

I STB slouží k příjmu digitální televize, v tomto případě kabelové DVB-C.

LG neznám, ale jsi si jistá, že máš v tv navolený kabelový tuner (DVB-C, kabel, cable)??? Obvykle volba Anténa nebo Kabel.

Pokud máš správně navolený kabelový tuner, někde v menu tv je také informace o CA modulu (hledej v manuálu). Tv musí CA modul detekovat, tedy "vidět", tzn. příslušná položka nesmí být zešedlá... Může být pojmenována třeba Běžné rozhraní, CI (Common Interface).

Nicméně, pokud je správně navolený kabelový (DVB-C) tuner, měl by tv naladit cca 140 tv programů i bez vloženého CA modulu. CA modul slouží jen a jen k dekódování zakódovaných programů.

Pokud tv oněch 140 tv programů naladí a je možno sledovat pouze nekódované programy, je chyba v CA modulu (chybně vložený do tv, dosud nespárovaný se Smart (předplacenou) kartou

 

Edit (nalezeno v manuálu):

SMART ➾ Nastavení ➙ NASTAVENÍ ➙ Informace CI

  • lokalitaTeplice
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komfort
  • telefonTelefon 30 minut
  • zařízeníCompal CH7465LG, 3x CAM

Sdílet toto téma


Link to post
40 Samsung UE 40F6200?

 

Když televizi, tak rozhodně bez Smart TV, protože pak bych si koupil http://www.mader.cz/natec-smart-tv-hdmi ... e-dram-1gb něco podobného a vyjde mě to líp. Ale, pokud hledáte Smart TV, tak být vámi připlatím dva tisíce a vemu UE40F6400 (viz dtest 9/2013) nebo případně Philips 42PFL5008 (v Makru momentálně vč. DPH za 13914 Kč)

A když budete kupovat Samsung UE40F6400 a aby vám šel timeshift doporučuji koupit pevný disk. Teď vychází dobře poměr výkon/cena u interních (neberte GREEN!) a koupit si pak jenom krabičku a vložit to do ní, nic složitého opravdu.

  • lokalitaPraha 4 - Chodov
  • internetInternet 200
  • televizeTV Komplet
  • telefonTelefón Basic
  • zařízení3x CA modul, 1x Kaon, 1x Technicolor

Sdílet toto téma


Link to post

To je nějaká blbost, jestli byl ten technik placenej těma 4 stovkama, tak by napřed naladit všechny programy, pak tam vložil modul s kartou a naběhlo by promo. A jestli ne, tak by to řešil dál. Tohle spíš vypadá na samoinstalačku, kde chtěl někdo ušetřit a dopadl jak hubkař.

Sdílet toto téma


Link to post

YABAKA, máš samozřejmě pravdu, tak si asi většina z nás představuje ideální nebo alespoň odpovídající placenou službu, ale (aniž bych chtěl zevšeobecňovat)... Je tu na fóru celá řada příspěvků, kde se píše o pravém opaku (případně i s odůvodněním, proč technici postupují tímto způsobem a ne dle očekávání platícího zákazníka).

  • lokalitaTeplice
  • internetInternet 300
  • televizeTV Komfort
  • telefonTelefon 30 minut
  • zařízeníCompal CH7465LG, 3x CAM

Sdílet toto téma


Link to post
Vážení, jak vidím, udělala jsem chybu, když jsem si myslela, že po zakoupení televize LG 32 LN 575S, která má zajímavé parametry si užiju hezký poslech vánočních pořadů.....

Televizor urcite nevracej, staci si s tim trosku pohrat a bude fungovat vpohode, ja ho chtel take koupit, ale nakonec jsem sehnal levnejsi ho Panasonika.

 

Postup pri instalaci modulu je nasledujici:

 

- naladit kanaly v DVB-C (cca 140)

- pri vypnute tv SPRAVNE (podle manualu) zasunout modul s kartou do sachty televizoru a po zapnuti zkontrolovat v prislusnem menu televizoru, zda televizor modul detekuje

- nechat televizor zapnuty treba na kanale ČT1 a pockat az se modul sparuje s kartou a nabehnou kodovane kanaly, coz muze trvat az par desitek minut.

 

Pokud to stale nefunguje, tak napis co konkretne a my ti poradime co dal.

  • lokalitaBrno
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízeníUbee EVM3236, HD Mediabox

Sdílet toto téma


Link to post
YABAKA, máš samozřejmě pravdu, tak si asi většina z nás představuje ideální nebo alespoň odpovídající placenou službu, ale (aniž bych chtěl zevšeobecňovat)... Je tu na fóru celá řada příspěvků, kde se píše o pravém opaku (případně i s odůvodněním, proč technici postupují tímto způsobem a ne dle očekávání platícího zákazníka).

Je. Ale lidi rádi přibarví skutečnost a málokdy přiznaj pravdu, teda třeba fakt, že to byla samoinstalace a ne placená instalačka. I když i technik od kabelovky je jenom člověk :)

Sdílet toto téma


Link to post

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×