Jump to content
Sign in to follow this  
HaWe

Ruské kanály

Recommended Posts

V Teplicích se dnes místo prvního ruského programu objevil nově RTVi /též v ruštině vysílaný program/

  • Internet 300
  • -
  • TV Komfort
  • Modem Technicolor, 2x CA modul
  • Teplice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Info z promokanalu:

 

Z duvodu nespokojenosti klientu s vysilanim ruskych narodnich programu pripravujeme prechod na komercni programy NTV+ nebo RTVi.

Ve severnich cechach a Praze a okoli najdete zkusebne prave RTVi.

  • Internet 150
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, HD Mediabox
  • Brno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Brno---misto jakyhosi ruskyho kanalu tam tedka je taratskej :) 24.cz z poslanecke smenovmy :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z nabídky dvou českých kabelových televizí se vytratil ruský První telekanál. Pravděpodobně proto, že byl distribuován neoprávněně. Alespoň to tvrdí zástupce zmíněné stanice. Můj život je vzhůru nohama, zlobí se čtyřicetiletý Pražan ruského původu Michail. V posledních letech se v jeho rodině utvořila tradice: večeře začínala o sedmé společně se zprávami ruského Prvního telekanálu (bývalá „ORT“). Dnes je večerní rodinný plán v troskách - kabelový kanál UPC ukončil vysílání ruského Prvního telekanálu. Současně s UPC přestal ORT vysílat také konkurenční kabelový Karneval.

 

Zdroj: http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=152001

  • Internet 150
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, HD Mediabox
  • Brno

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pak ze pry nespokojenost klientu Karnevalu :?

------------------------

Ruský kanál v síti UPC a Karneval byl neoprávněně, tvrdí bývalá ORT

 

Dorozumíte se rusky a potřebujete vědět, co se děje ve velkém Rusku? A žijete v Česku? Stačilo si objednat paket UPC či Karneval a měli jste vystaráno. Jenže!

 

Vše skončilo nečekaně rychle. Letos v červenci. Abonenti z řad pražských Rusů nevěřili svým očím. „Zajímalo by mě, zda české kabelovky pokládají dodržování autorských práv za samozřejmost, nebo jen za sentimentální přežitek. Právě jsem totiž obdržel mail od ředitele Network Distribution - Europe, kanálu Channel One Russia Worldwide. Seznámil mě se skutečností, že dva největší provozovatelé kabelové TV v ČR (UPC a Karneval) dosud pirátsky distribuovali jejich program. Když byli požádáni, aby uzavřeli na distribuci tohoto programu řádnou smlouvu, distribuci raději potichu ukončili,“ napsal do redakční pošty serveru parabola.cz jeden ze čtenářů.

 

A aféra je na světě. Ruská televize na svých webových stránkách píše jedno prohlášení za druhým, naštvaní diváci si stěžují do fóra a ruský tisk má nový „šťavnatý“ skandál. Ten navíc může poškodit Českou republiku, neboť ruský kanál podle svých slov se pokouší kontaktovat české Ministerstvo kultury a poukazuje na nedodržování autorských práv, nebo-li copyright.

 

„Nebudeme nic komentovat, není naším zvykem ventilovat na veřejnost vnitřní záležitosti firmy,“ řekl zhruba časopisu Týden toto pondělí František Malina, tiskový mluvčí UPC Česká republika. Právě Týden se tématu rovněž začal věnovat. Případ náhlého ukončení a údajného pirátského vysílání ze strany kabelovek (UPC a Karneval zatím nic nekomentoval, avšak Jan Hlaváč z Karneval Media slíbil serveru parabola.cz vyjádření – článek bude aktualizován) týdeník ilustruje na ruské rodině žijící v Česku, která si služby kabelového operátora UPC předplatila hlavně kvůli ruské televizi. Kontaktováním kanálu Channel One Russia Worldwide zjistila, že v nabídce kabelovky byl neoprávněně.

 

„Během července došlo k odpojení jediného ruského televizního kanálu v českých kabelových sítích UPC a Karneval. Problém spočívá v tom, že čeští kabeloví operátoři UPC i Karneval uskutečňovali vysílání „Prvního kanálu – celosvětové sítě“ (PKVS) pirátsky, aniž by na to měli s televizním kanálem smlouvy (UPC a Karneval jsou největší operátoři kabelové TV v Česku, ovládají více než 50 % trhu). Po odhalení této skutečnosti odporující normám současného mezinárodního televizního vysílání, obrátila se PKVS na UPC i na Karneval s návrhem uzavřít smlouvu o legálním vysíláním. Operátoři považovali za „správnější“ kanál odpojit a odepřít českým divákům možnosti jej sledovat!“ píše se v ruském jazyce v prohlášení televize. Server parabola.cz text přeložila.

 

„PKVS je touto situaci krajně znepokojena, neboť o širokém diváckém auditoriu v Česku je nám známo. Děláme všechno možné, abychom televizní kanál do kabelových sítí vrátili na zákonném základě, a ve vedení rozhovorů s UPC i Karnevalem pokračujeme,“ dále se píše.

 

„V této situaci je nám podpora všech našich diváků velmi důležitá, a i také české veřejnosti. Mimo to pokládáme přítomnost prvního ruského kanálu v kabelových sítích Česka za důležitý politický moment. Rádi bychom problém odpojení ruského kanálu i jeho předchozí nelegální vysílání zpublikovali. Také my máme po přerušení pirátských přenosů kanálu kabelovými sítěmi čitelnou pozici, tím více jeho ruské verze, která je právně nečistá, což na nás valí žaloby od našich dodavatelů programů. „První kanál – světová síť”, jako vážená mezinárodní televizní organizace, se nepřipravuje smířit se skutečnostmi - pirátským vysíláním televizního kanálu v kabelových sítích, ani zakládat podobné precedenty. Je-li potřeba, budeme svá práva obhajovat i soudně. Zákonodárství EU v ČR se nachází na naší straně, protože vyzdvihuje v dodržování práv vysílacích organizací přísné požadavky. Iniciativně jsme se již obrátili na Ministerstvo kultury ČR (odbor Copyright). Fakt nezákonnosti šíření a účelnost soudního projednání sporu v případě nezbytnosti nám byl potvrzen,“ uzavírá v prohlášení ruský kanál na svých webových stránkách . ( zde )

 

Mediální publicita možného pirátského vysílání ruského kanálu v českých kabelových sítích se stala i novinovým tématem řady ruských deníků. Známý ruský list Izvestia o problému seznámil čtenáře. ( zde )

 

Server parabola.cz navíc kontaktovala Maria Vlasavová z PKVS. „Máme zájem na tom, abychom ORT vysílali v ČR“, uvedla ve své zprávě.

 

Pervyj kanal Vsemirnaja Sietj (PKVS) se vysílá do Evropy přes satelit Hot Bird 6 na pozici 13 stupňů východní délky, na kmitočtu 12,597 GHz, polarizace vertikální, SR 27500, FEC 3/4. Signál není kódován a pro příjem tak postačí takřka libovolný satelitní set top box.

 

Zdroj: http://www.parabola.cz/r-art.php?id=1123752515

  • Internet 150
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, HD Mediabox
  • Brno

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kauza ruskeho ORT 1 pokracuje:

 

UPC a Karneval: Bývalá ORT vytváří mediální kampaň

 

Tak jak to tedy je? Zdá se, že kauza údajného pirátského šíření bývalého ruského kanálu ORT je možná o něčem jiném, než Rusové uvádějí.

 

Alespoň to vyplývá ze stanovisek tiskových mluvčích kabelových operátorů UPC Česká republika a Karneval Media. „Stanovisko UPC je úplně stejné jako Karnevalu. Navíc chci zdůraznit: pro nás je nepřijatelné vést obchodní jednání prostřednictvím médií nebo je používat k vytvoření nátlaku,“ říká serveru parabola.cz František Malina.

 

„Vedeme jednání se zástupcem společnosti Channel One Russia stejně jako s několika dalšími provozovateli rusky mluvících kanálů,“ potvrzuje serveru parabola.cz Jan Hlaváč z Karnevalu a pokračuje: „Finanční požadavky Channel One Russia jsou zhruba desetkrát vyšší než je na našem trhu obvyklé. Současně ověřujeme, zda mají jednotlivé rusky mluvící kanály ošetřena autorská a licenční práva pro teritorium České republiky.“

 

O co jde? Channel One Russia Worldwide, nebo-li Pervyj kanal Vsemirnaja Sietj (PKVS) – bývalá ORT, zveřejnila v ruském tisku (např. deník Izvestia) informaci o tom, že dva největší čeští kabeloví operátoři UPC a Karneval do července letošního roku šířili ve svých sítích „pirátsky“ jejich program. Kontaktována byla i redakce serveru parabola.cz jak emailem od čtenáře, tak přímo ruskou televizí, která poukázala na „problém“.

 

„Bude-li potřeba, budeme svá práva obhajovat i soudně. Zákonodárství EU v ČR se nachází na naší straně, protože vyzdvihuje v dodržování práv vysílacích organizací přísné požadavky. Iniciativně jsme se již obrátili na Ministerstvo kultury ČR (odbor Copyright). Fakt nezákonnosti šíření a účelnost soudního projednání sporu v případě nezbytnosti nám byl potvrzen,“ uvádí např. v prohlášení ruská televize PKVS. Celé stanovisko v českém překladu si přečtěte zde.

 

„Pokud se držíme evropského a českého práva, potom distribuce volně šiřitelného programu i v rámci kabelových sítí není protizákonné. Karneval má řádné smlouvy s českými autorskými organizacemi a platí za další užití vysílání českých i zahraničních kabelových programů. V institutu kolektivních správ autorských práv se jednotliví autoři (majitelé práv) nebo organizace musí opět obrátit na české autorské organizace,“ oponuje serveru parabola.cz Hlaváč.

 

Ruský kanál dále tvrdí, že „PKVS je touto situaci krajně znepokojena, neboť o širokém diváckém auditoriu v Česku je nám známo. Děláme všechno možné, abychom televizní kanál do kabelových sítí vrátili na zákonném základě, a ve vedení rozhovorů s UPC i Karnevalem pokračujeme.“

 

To se však nelíbí Karnevalu i UPC: „Počet klientů a diváků, kteří mají o ruské vysílání zájem, uváděný v informacích Channel One Russia, je ve sféře fantazií a dohadů – rozhodně naprosto mimo realitu. Národní programy má smysl klientům nabídnout pouze v sítích, kde je o ně zájem. V případě Karnavelu by se jednalo o Prahu a blízké okolí. Nicméně hlavní masa zákazníků Karnevalu je v českých regionech – celý sever Čech, Plzeň, Brno či Ostrava. Skutečný zájem, který evidujeme, je v řádu desítek možných diváků – nikoli tisíců nebo desetitisíců.“

 

„V této situaci je nám podpora všech našich diváků velmi důležitá, a i také české veřejnosti. Mimo to pokládáme přítomnost prvního ruského kanálu v kabelových sítích Česka za důležitý politický moment. Rádi bychom problém odpojení ruského kanálu i jeho předchozí nelegální vysílání zpublikovali,“ netají se ambicemi široké mediální publicity bývalá ORT.

 

„Pokud se ruská programová společnost staví do pozice šiřitele ruské kultury, informací a národní tvorby, pokud chce potěšit a vyjít vstříc ruským občanům a příznivcům Ruska v České republice, pokud vysílá svůj program volně a nekódovaně po celé Evropě, potom nechť také nabízí svůj program za podobných podmínek jako jiné národní programy,“ konstatuje serveru parabola.cz Hlaváč. „Tak jako například činí francouzská TV5 nebo polská Polonia a další.“

 

Podle mediálního zástupce Karneval Media, má operátor zájem na tom, aby programová nabídka byla zajímavá. „Nepřistoupíme ale na vydírání, na platbu nepřiměřených poplatků za program, o který není zájem. Že ruská strana nemá zájem na řádném obchodním vztahu, vyplývá také z mediální kampaně vedené proti Karnevalu a UPC. Ta se mimo jiné projevuje zasíláním anonymních dopisů redakcím a telefonními výhružkami na tiskové oddělení Karnevalu,“ uzavírá Hlaváč.

 

Zdroj: http://www.parabola.cz/r-art.php?id=1124192129

  • Internet 150
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, HD Mediabox
  • Brno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...