Jump to content
Sign in to follow this  
filipskokan

Kotrmelce při snižování tarifu (z FB32 na FB30)

Recommended Posts

Chtěl bych se zeptat na Vaší zkušenost nebo názor.

 

Před cca 3/4 rokem UPC změnilo stávající tarify na jiné s vyšší rychlostí a v některých případech za stejnou cenu, v jiných případech za trochu vyšší cenu. To je zdánlivě dobrá zpráva.

 

Nebudu teď mluvit o změně v oblasti pronájmu modemu - co mě zaujalo, byla změna na tarif fiberpower 32. Tento tarif existuje pouze pro stávající zákazníky a pro nové zákazníky je přístupný pouze tarif fiberpower 30.

 

Rozdíl? 2MB v rychlosti, 50Kč v ceně.. (neberu v potaz slevovou akci na prvních 6 měsíců). Etické a korektní by bylo zvýšit původní tarif pouze na fiberpower 30 a snížit cenu o 50kč..

 

Pokud si nějaký všímavý uživatel chtěl změnit tarif na ekonomičtější FB30 (protože co si budeme povídat, tak 2MB v rychlosti nepoznáte, ale 50Kč měsíčně ano), tak narazil na poplatek 300kč za snížení tarifu.

 

Tento poplatek po něm chtěli i přesto, že on si ve smlouvě sjednal nižší tarif s nižší rychlostí než FB30 a UPC samo zvedlo jeho tarif na FB32.. (Už s tímto by se dalo uspět u soudu, kdyby na to ovšem měl někdo čas a chuť..). I tak se vyplatí tarif si snížit. První rok je úspora pouze 336kč, ale každý další už 636kč a to za snížení rychlosti o pouhé 2MB.

 

Co je ovšem zajímavé, tak tu existuje jiná cesta. Můžete původní smlouvu vypovědět a sjednat si novou. Zaplatíte dvakrát za poštovné (odeslání výpovědi smlouvy, odeslání modemu) a jednorázový poplatek za sjednání služby (100kč) a pak máte tarif o 50Kč levnější a dokonce můžete využít neustále se opakující slevové akce na slevu cca 100kč měsíčně na půl roku.. Ve finále tedy uspoříte za první rok cca 1.100Kč a každý další rok 636kč. V případě, že by UPC vymyslelo nějakou fintu proč Vás nepovažovat za nového zákazníka, tak bude úspora za první rok stále cca 500kč.

 

Paradoxní je, že i když UPC na zákaznické lince navrhnete, že se tomu papírování vyhnete - oni Vám sníží tarif bez poplatku a Vy nebude nárokovat slevu za nového uživatele (což je pro UPC úspora cca 464kč + 2x výjezd technika + práce několika dalších zaměstnanců), tak na to bohužel neslyší..

 

Pěkná je ovšem pointa celého příběhu. Když se přeci jen rozhodnete a na klientském centru smlouvu vypovíte, tak Vám řeknou, že Vám do dvou dnů zavolá jejich pracovník a výpověď s Vámi vyřídí. S tím pak dojdete poměrně snadno k tomu, že Vám tarif sníží na FB30 nejen bezplatně, ale také s okamžitou platností..

 

Netvrdím tady, že by neměla společnost nárok na změnu podmínek nebo nastavení nějakých poplatků za služby, ale imho by je měla dělat a nastavovat bez zjevné snahy uvést zákazníky v omyl a s ohledem na to, že je pro ně dlouholetý, pravidelně platící a spokojený zákazník důležitější než fintou získaných pár korun navíc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

v upc se musí všechno řešit složitě přesně podle zavedenejch postupů, jakákoliv individuální odchylka od systému neni přístupná...

jestli chceš něco výhodnějšího a podle standardních postupů to vychází komplikovaně nebo už nevýhodně, vždycky je nejjednodušší obětovat těch pár korun na dopis s výpovědí a pak to de snadno...

ještě v dobách, kdy šlo výpověď řešit formulář, sem to tak dělal běžně k naprostý spokojenosti s výsledkem 8)

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chtěl bych se zeptat na Vaší zkušenost nebo názor.

 

Před cca 3/4 rokem UPC změnilo stávající tarify na jiné s vyšší rychlostí a v některých případech za stejnou cenu, v jiných případech za trochu vyšší cenu. To je zdánlivě dobrá zpráva.

 

Nebudu teď mluvit o změně v oblasti pronájmu modemu - co mě zaujalo, byla změna na tarif fiberpower 32. Tento tarif existuje pouze pro stávající zákazníky a pro nové zákazníky je přístupný pouze tarif fiberpower 30.

 

Rozdíl? 2MB v rychlosti, 50Kč v ceně.. (neberu v potaz slevovou akci na prvních 6 měsíců). Etické a korektní by bylo zvýšit původní tarif pouze na fiberpower 30 a snížit cenu o 50kč..

 

Pokud si nějaký všímavý uživatel chtěl změnit tarif na ekonomičtější FB30 (protože co si budeme povídat, tak 2MB v rychlosti nepoznáte, ale 50Kč měsíčně ano), tak narazil na poplatek 300kč za snížení tarifu.

 

Tento poplatek po něm chtěli i přesto, že on si ve smlouvě sjednal nižší tarif s nižší rychlostí než FB30 a UPC samo zvedlo jeho tarif na FB32.. (Už s tímto by se dalo uspět u soudu, kdyby na to ovšem měl někdo čas a chuť..). I tak se vyplatí tarif si snížit. První rok je úspora pouze 336kč, ale každý další už 636kč a to za snížení rychlosti o pouhé 2MB.

 

Co je ovšem zajímavé, tak tu existuje jiná cesta. Můžete původní smlouvu vypovědět a sjednat si novou. Zaplatíte dvakrát za poštovné (odeslání výpovědi smlouvy, odeslání modemu) a jednorázový poplatek za sjednání služby (100kč) a pak máte tarif o 50Kč levnější a dokonce můžete využít neustále se opakující slevové akce na slevu cca 100kč měsíčně na půl roku.. Ve finále tedy uspoříte za první rok cca 1.100Kč a každý další rok 636kč. V případě, že by UPC vymyslelo nějakou fintu proč Vás nepovažovat za nového zákazníka, tak bude úspora za první rok stále cca 500kč.

 

Paradoxní je, že i když UPC na zákaznické lince navrhnete, že se tomu papírování vyhnete - oni Vám sníží tarif bez poplatku a Vy nebude nárokovat slevu za nového uživatele (což je pro UPC úspora cca 464kč + 2x výjezd technika + práce několika dalších zaměstnanců), tak na to bohužel neslyší..

 

Pěkná je ovšem pointa celého příběhu. Když se přeci jen rozhodnete a na klientském centru smlouvu vypovíte, tak Vám řeknou, že Vám do dvou dnů zavolá jejich pracovník a výpověď s Vámi vyřídí. S tím pak dojdete poměrně snadno k tomu, že Vám tarif sníží na FB30 nejen bezplatně, ale také s okamžitou platností..

 

Netvrdím tady, že by neměla společnost nárok na změnu podmínek nebo nastavení nějakých poplatků za služby, ale imho by je měla dělat a nastavovat bez zjevné snahy uvést zákazníky v omyl a s ohledem na to, že je pro ně dlouholetý, pravidelně platící a spokojený zákazník důležitější než fintou získaných pár korun navíc..

Co si budeme povídat - kdo pozná měsíčně 50Kč, tak by snad neměl ani služeb UPC využívat.

 

U soudu by to nemělo šanci na úspěch vůbec, protože změnu oznamuje UPC dopředu a je právem zákazníka smlouvu v takovém případě vypovědět. A pokud to neudělá, tak s novými podmínkami souhlasí a tudíž si pak nemá na co stěžovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...