Jump to content

Konstatní výpadky - EPC2203 - T3/T4 Timeouts


Recommended Posts

Posledních několik týdnů se potýkám s častými výpadky internetu - 5-10krát/den. Nejčastěji k nim dochází mezi 14 a 16 hodinou, ale objevují se také v jiných dobách. Počítač mám připojený přes router a modem. Nejdříve jsem zkusil vyřadit ze systému router a zapojit počítač kabelem přímo do modemu, nicméně bezvýsledně. Na zahraničních fórech jsem se dočetl, že tyto chyby jsou často spojeny se špatnou/degenerující infrastrukturou - zkoušel jsem vyměnit jak kabel z počítače do modemu, tak kabel z modemu do zdi ale opět žádná změna.

 

V modem logu se neustále opakuje následující:

 
Sat Jun 09 15:44:19 2012  	 82000200 	 Critical (3) 	 No Ranging Response received - T3 time-out 
Sat Jun 09 15:42:09 2012  	 82000400 	 Critical (3) 	 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;
Sat Jun 09 15:41:39 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;

 

Signál (v době fungujícího internetu)

Downstream Status
 Operational

Channel ID
 4

Downstream Frequency
 362000000 Hz

Modulation
 256QAM

Bit Rate
 55616000 bits/sec

Power Level
 -6.2 dBmV

Signal to Noise Ratio
 38.6 dBmV

Upstream Status
 Operational

Channel ID
 6

Upstream Frequency
 44300000 Hz

Modulation
 16QAM

Symbol Rate
 5120 Ksym/sec

Power Level
 58.2 dBmV

 

Nějaký nápad, co s tím, nebo to bude chtít volat technika? Možná upstream power level na 58.2dBmV je příliš vysoký?

 

EDIT:

Tak během výpadku se power hodnoty dostaly na -3 dBmV a 46.4 dBmV. Chvíli se také nešlo dostat na http://192.168.100.1/ a jakmile modem opět naběhl tak bylo potřeba ho znovu restartovat, než internet začal fungovat.

 

EDIT2:

Po každém výpadku modem změní downstream frekvenci. Teď z kanálu 7 a 386000000 Hz přeskočil na kanál 6 a 378000000.

 

EDIT3:

Využil jsem kontaktního formuláře technické podpory internetu UPC, abych jim popsal situaci, ale nedostal jsem po odeslání formuláře žádný potvrzovací email. Znamená to, že požadavek neprošel nebo není odesílání mailu automatické?

Link to post
Share on other sites

Po dnešní návštěvě technika, který vyměnil zásuvku ve zdi a kabel problém pořád přetrvává. Jediná změna nastala v tom, že byl log modemu obohacen o další tři pravidelné záznamy:

 

Thu Jun 14 20:01:08 2012 66050206 Warning (5) TEK Invalid - Invalid Key Sequence Number

Thu Jun 14 19:53:35 2012 68000200 Critical (3) DHCP FAILED - Request sent, No response

Thu Jun 14 19:52:20 2012 82000300 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted

 

Nějaký nápad?

Link to post
Share on other sites

Připojil jsem přímo za modem svůj gaming laptop a výsledky víceméně shodné. Během čtyř hodin, co byl laptop připojen, vypadl internet celkem pětkrát, vždy na dobu několika minut. V téhle chvíli mě napadá jedině vadný modem ve smyslu jeho spojení s PC, jestliže UPC vidí všechny packety v pohodě.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Mám taky tento modem, ale nemohu se dostat v web admin jinam, než do základní stránky, odkazy na změnu levelu jsou na mém modemu nefunkční. Firmware je z dubna letošního roku. Máte někdo nějaký nápad? Díky.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...