Přejít na obsah
  • Sdělení

    • David - UPC

      Vítejte na diskuzním fóru UPC Zone   19.7.2017

      UPC Zone je nezávislé internetové fórum, kde mohou uživatelé mezi sebou diskutovat, sdílet zkušenosti a rady. Kritika zde není cenzurována, avšak chovejte se slušně a dodržujte pravidla fóra.
    • David - UPC

      Výpadek služby zpětného zhlédnutí   26.11.2017

      Vážení zákazníci, aktuálně registrujeme výpadek služby zpětného zhlédnutí na všech platformách. Omlouvám se za nepříjemné komplikace. David - UPC 
forbidden

Velký rozdíl v rychlostech po přechodu na 60 Mbps

Recommended Posts

Tento můj problém jsem tu ještě nenašel, tak se zeptám. Měl jsem Fiber Power 32, přešel jsem na Fiber Power 60. Na původním tarifu jelo všechno jak mělo, rychlosti odpovídaly, po přechodu na nový se mi výrazně zpomalil download, jede jen tak 8-10 Mbps. Upload je v normě, těch 6 Mbps. Se změnou tarifu souvisela i změna modemu, stará dobrá Motorola za Cisco EPC3925. V nastavení modemu je všechno v pořádku, všech 8 kanálů má excelentní signál i odstup. Jediný test, který ukáže rychlosti 60/6 je speedtest.net, všechny ostatní tak těch 6-10/6. Tyto testy nepovažuju za směrodatné, protože rychlost downloadu je úplně mimo, poznám to všude, placený účet ulož.to, ftp.linux.cz, youtube, všude stahuju tak +- 500 kBps, což je na nic. Ještě ten den, kdy došlo ke změně tarifu a modemu, to jelo naprosto v pohodě 3-3,5 MBps. Po výměně je to tragédie. Lokální sítí to není, mám tu dva PC na Gb portech toho Cisca, mezi sebou kopírují soubory 90-100 MBps, takže síť je v pohodě.

Už si nevím rady, volal jsem na podporu, je ale zajímá jen speedtest.net, mám dojem, že na něj mají nějakou prioritu. Pominu pitomý rady, jako optimalizace registrů atd... Prostě podpora na nic. Napsal jsem ještě mail, tak uvidíme, za této situace se to opravdu nedá a radši dám výpoveď, pokud to nespraví.

Nemá někdo podobný zkušenosti? Zajímaly by mě i názory na metodiku testů speedtest.net.

 

P.S. zkoušel jsem i tento test: http://portal.dkm.cz/speed/index.html

a výsledky naprosto stejný, jako všude jinde, pokud je ten server opravdu v jejich síti, tak by to snad mělo být rychlý minimálně na něm.

 

Za všechny odpovědi díky.

Sdílet toto téma


Link to post

Díky za radu, nicméně to kolísá 400-700 kBps, což opravdu není, co bych si představoval. Ale alespoň vím, čím se můžu u UPC ohánět.

Tak ještě jeden poznatek, divný je, že můžu stahovat třeba osm souborů zaráz, a všechny jedou stejně rychle jako jeden. Nechápu, co se změnilo, když dřív mi jel i jeden soubor plnou rychlostí netu.

Sdílet toto téma


Link to post

Klasika. Plzen-Slovany od doby par dni pred velkou rosadou na 1. Maje zacalo UPC neco delat. Kolem 2.5. se skutecne rychlost vyskrabala na deklarovancyh 30 000/1500kbps.

 

Od te doby jede ale casto cely den net mezi ~5 000/90(!)kbps az ~14 000/130kbps - obrazky na webu se nacitaji treba 20s. Tez casto kolem 22h na dalku restartuji modem => jekekoli stahovani, skype hovor, atd. jde do haje :)

 

Zadny restartovani modemu samozrejme nepomaha.

 

Takovejhle dlouhodobej bordel nepomatuju, a to jsem na kabelu od rannych Karnevalovych dob. Kdyz nemam prostredky na poskytovani takovych rychlosti, tak to zkratka nenavysuju...

Sdílet toto téma


Link to post

Já dělal ještě nějaký testy a potvrdilo se mi, že jakékoliv jednotlivé spojení, po jakémkoliv protokolu, co jsem zkoušel to zařízne na +- 0,5 MBps. Dokonce i při připojení do VPNky a přenášení souborů klasicky ve Winech ze vzdáleného serveru. Měl jsem spuštěnej i WireShark a kolega mi koukal na analýzu paketů, potvrdil mi to. Ovšem těch spojení můžu otevřít klidně deset a dohromady mi to dá +- 5 MBps, což je mi na... Tím se vysvětluje i speedtest.net, určitě měří pomocí paralelních spojení, jako téměř jedinej ze všech speedtestů na netu.

Už mi došla trpělivost, tak jsem trval na technikovi, v pondělí se uvidí, tipuju modem.

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník   
Návštěvník

Na to samé si stěžuji ve vedlejším threadu viewtopic.php?f=7&t=3970&start=300 . Jenom Elnc ze mě dělá blbce.

Záleží to lokalitu od lokality. Mám připojení ve dvou lokalitách vzdálených od sebe 800m. Každá je na jiném CMTS.

 

V druhé lokalitě jede UPC 80 Mbps na plný kotel, u mě jede 60Mbps běžně kolem 10mbps i 6 jsem naměřil.

Speedtest.net při měření na serbver UPC ukazuje 55-60, ale realita je úplně jinde. I stahování z mirror.karenval.cz, což je server UPC běží u mě těch 6-10 Mbps, zatímco přes řeku na plný kotel.

 

UPC má evidentně na jejich speedtest.net server prioritu nebo je to routované mimo traffic shaper. Ten jejich test je prostě cinknutý.

 

Problém se začal projevovat postupně od 1.5. s tím, jak navyšovali ostatním rychlost.

Sdílet toto téma


Link to post

A to si myslíš, že v té druhé lokalitě (kde ti jede 80Mbps v pohodě) se rychlost pro další účastníky nenavyšovala? Samozřejmě se navyšovala úplně stejně, takže pokud by mělo platit tvoje stanovisko, že za problémy stojí právě změna rychlosti, tak by se to muselo vztahovat i na tu druhou lokalitu.

Každopádně můžeš službu reklamovat a pak se uvidí, kde je problém.

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník   
Návštěvník

Elnc, přestaň už sem plácat ty svoje kraviny.

Je to jiná lokalita, CMTS tam dává na downstreamu 8 kanálů. V mé lokalitě má CMTS jenom 4 downstream kanály, takže poloviční kapacitu.

Tedy evidentní rozdíl.

Navíc ty lokality mohou mít zcela rozdílný počet účastníků.

V mé lokalitě byly problémy s rychlostí i před lety při zvyšování na 10 Mbps:

 

"Text požadavku:

Vážené dámy a pánové,

dne 9. 10. 2008 mi nainstalovali službu UPC 10M s deklarovanou rychlostí 10 Mbit/s. Bohužel, služba této rychlosti ani zdaleka nedosahuje - kolem 17 hodiny jsem naměřil kolem 512 kbit/s, nyní (20 hodin) naměřím cca 2Mbit/s.

Z tohoto důvodu chci odstoupit protože služba neodpovídá deklarovaným podmínkám.

"

Sdílet toto téma


Link to post

Tak teď tu byl technik, vyměnil modem, koax, rozbočovače... Nic nepomohlo, stále jsem na +- 0,5 MBps. Tak jsem hned volal na tech. podporu a že prý s tím nemůžou nic dělat, leda poslat technika znovu. Tak jsem napsal přes formulář reklamaci, ale opravu nevím, jak toto vyřeší, pokud to dělají schválně. Nejspíš budou mlžit a mlžit a zapírat... Jsou to kurvy.

Sdílet toto téma


Link to post

nejspíš je lokalita přetížená a veškerý výměny sou úplně k ničemu, jediná náprava bude posílení cmts, u mě to jednou kdysi dávno trvalo dokonce 3 měsíce :? takže pošli výpověď a domluv si slevu...

  • lokalita-
  • internet-
  • televize-
  • telefon-
  • zařízení-

Sdílet toto téma


Link to post
Elnc, přestaň už sem plácat ty svoje kraviny.

Je to jiná lokalita, CMTS tam dává na downstreamu 8 kanálů. V mé lokalitě má CMTS jenom 4 downstream kanály, takže poloviční kapacitu.

Tedy evidentní rozdíl.

Navíc ty lokality mohou mít zcela rozdílný počet účastníků.

V mé lokalitě byly problémy s rychlostí i před lety při zvyšování na 10 Mbps:

 

"Text požadavku:

Vážené dámy a pánové,

dne 9. 10. 2008 mi nainstalovali službu UPC 10M s deklarovanou rychlostí 10 Mbit/s. Bohužel, služba této rychlosti ani zdaleka nedosahuje - kolem 17 hodiny jsem naměřil kolem 512 kbit/s, nyní (20 hodin) naměřím cca 2Mbit/s.

Z tohoto důvodu chci odstoupit protože služba neodpovídá deklarovaným podmínkám.

"

Zatím zde kraviny plácáš jenom ty sám a taky se ukazuje, že vůbec nerozumíš dané technologii, kterou UPC používá. Třeba počet down kanálů - i na 120Mbps totiž stačí v pohodě 4. A samozřejmě ani netušíš, kolik kanálů se kde používá, protože jestli 4 nebo 8, to by jsi musel být zaměstnanec UPC a mít tuto informaci (pak by jsi tady ale nemusel plakat, že ti něco nefunguje).

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník   
Návštěvník

Elnc, já sem dával tvrdé údaje - tracerouty a naměřené rychlosti.

Ty jsi sem nic konkrétního neuvedl, akorát tady žvaníš.

Pokud 30Mbps prodají na stejném HFC segmentu 500 lidem, 4 kanály rozhodně stačit nebudou na to, aby ve špičce nepociťovali výrazné omezení rychlosti.

 

Samozřejmě že vím, že jsou tady jenom 4 downstream kanály (nebo jich CMTS neumí dát víc dohromady). Když jsem mezi těmi lokalitami prohodil modemy, u mě naladil zase 4 downsreamy a v druhé (rychlejší) 8 downsreamů. Modem z druhé lokality jel u mě stejně mizerně jako ten můj a ten můj jel v druhé lokalitě na plný kotel.

 

Jediné, čeho člověk při reklamaci tady dosáhne je sleva. Ale těžko půjdou se slevou dál pod 50%, které už mám.

 

> Zatím zde kraviny plácáš jenom ty sám a taky se ukazuje, že vůbec nerozumíš dané technologii, kterou UPC používá. Třeba počet down kanálů - i na 120Mbps totiž stačí v pohodě 4. A samozřejmě ani netušíš, kolik kanálů se kde používá, protože jestli 4 nebo 8, to by jsi musel být zaměstnanec UPC a mít tuto informaci (pak by jsi tady ale nemusel plakat, že ti něco nefunguje).

Sdílet toto téma


Link to post

Nebudeme se dohadovat, to k ničemu nevede. Pokud máš problém s připojením, tak reklamace a nebude-li úspěšná, tak to řešit přes ČTÚ. A pochopitelně odstoupení od smlouvy. Jiné řešení není.

Sdílet toto téma


Link to post

Tak konečně po dvou měsících, pěti návštěvách techniků, asi sedmi telefonátům na podporu, dvou písemných reklamacích, trojí výměně modemů, kompletním natažení nových kabelů v bytě i mimo něj až do rozvaděče mi uvěřili, že problém opravdu není u mě na PC a začali s tím něco dělat. V neděli mi volal technik, který všechny předchozí zásahy shrnul a řekl, že to někam předá. Nevím kam, ani co se s tím nakonec dělo, ale od středy mi konečně jede net jak má. Tak jen doufám, že to vydrží.

Nicméně bych opravdu moc rád věděl, čím to bylo a proč jim to tak dlouho trvalo.

Takže neztrácejte naději, otravujte, vyhrožujte, buďte ostří a někdy se to třeba zadaří...

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník   
Návštěvník

Zdravím, já mám po přechodu na 60Mbit jiný problém. Rychlost stahování je ok (vždy vyšší, než 32Mbit), takže s ní jsem spokojený. Nicméně zaznamenal jsem neskutečné problémy s načítám videí (youtube, playzone). Jednodušše se videa nestíhají načítat. PC mám stále stejné, router za modedem taktéž, ale videa jsou prostě utrpení. Zkoušel jsem restarty obou zařízení, restart pc, na routeru různé FW, ale videa jedou stále špatně. Ta samá videa mi v práci běží naprosto v pohodě. Zkoušeno v noci, dopoledne, snad v každou denní/noční dobu. Je to pekelně otravný. Máte někdo podobnou zkušenost?

Sdílet toto téma


Link to post
Zdravím, já mám po přechodu na 60Mbit jiný problém. Rychlost stahování je ok (vždy vyšší, než 32Mbit), takže s ní jsem spokojený.

v tom případě nejspíš nemáš fiber power 60, ale fiber power 30... jakej máš modem?

  • lokalita-
  • internet-
  • televize-
  • telefon-
  • zařízení-

Sdílet toto téma


Link to post

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×