Přejít na obsah
  • Sdělení

    • David - UPC

      Vítejte na diskuzním fóru UPC Zone   19.7.2017

      UPC Zone je nezávislé internetové fórum, kde mohou uživatelé mezi sebou diskutovat, sdílet zkušenosti a rady. Kritika zde není cenzurována, avšak chovejte se slušně a dodržujte pravidla fóra.
spyenax

Předžalobní upomínka za nevrácený set top box

Recommended Posts

Zdravím!

 

V květnu jsem ukončila smlouvu na digitální TV od UPC s tím, že smlouva měla zaniknout 3. července. Chtěla jsem set top box poslat už v květnu, protože jsem ho nepoužívala, ale bylo mi řečeno, že to nejde. Došel mi e-mail, potvrzující zrušení smlouvy a adresu, kam mám set top box zaslat. Nikde nebylo nic o lhůtě, do kdy se má vrátit a protože jsem se zdržovala mimo bydliště, tak jsem to nijak neřešila, protože jsem četla někde na fóru, že si pro to ve spoustě případů ani nepřijeli a tak jsem si řekla, že to asi nespěchá.

Jaké mě čekalo překvapení, když jsem se vrátila z dovololené a ve schránce na mě čekala rovnou předžalobní upomínka s tím, že UPC dlužím smluvní pokutu 5.000,- + set top box, splatnost do 7 dnů, jinak proti mě bude zahájeno soudní řízení.

Zkoušela jsem najít nějakou pobočku v Brně, kam bych jim to mohla jít omlátit o hlavu, protože jsem nikdy nedostala žádnou upomínku, jak poštou, tak ani e-mailem, ale na infolince mi bylo řečeno, že tady nemám šanci, že v Brně žádná pobočka řešící tento problém neexistuje a že mám čekat, až se mi ozvou.

 

Stalo se někomu něco podobného? Je šance, že se z pokuty nějak vyvleču? Je mi jasné, že to mají určitě někde ve stostránkových obchodních podmínkách napsané mikropísmem, ale připadá mi to docela sprosté, hlavně ta výše pokuty, protože za 5.000 si můžu koupit STB aspoň pět.....

 

Když jsem to dnes říkala kolegyni, tak se taky zhrozila, že mají doma už přes měsíc po ukončeníj smlouvy s UPC modem a nikdo se jim nikdy neozval, aby ho vrátili.

 

Díky,

 

Lucka

Sdílet toto téma


Link to post

Ano je to tak, viz vseobecne podminky:

 

http://www.upc.cz/pdf/VOP_UPC.pdf

 

3.6 Účastník je povinen vrátit zařízení Poskytovatele nebo doplňkové zařízení (individuálně určené

výrobním číslem), které mu bylo poskytnuto na adresu LICA s.r.o., Kostomlátecká 20/39,

28802 Nymburk nejpozději do 7 dnů od data ukončení Smlouvy, a to na své náklady a

nebezpečí (Poskytovatel účastníkům doporučuje, v případě vracení zařízení poštou, pojistit

poštovní zásilku ve výši ceníkové hodnoty zařízení). Zařízení je považováno za vrácené

okamžikem jeho převzetí Poskytovatelem nebo osobou k tomu Poskytovatelem pověřenou.

3.7 Účastník vrátí zařízení podle odst. 3.6 také v případě, že je ukončeno užívání jen některých

služeb, pro jejichž užívání bylo účastníku toto zařízení poskytnuto. Ust. 3.8 se neužije.

3.8 Jestliže účastník nevrátí zařízení Poskytovatele nebo doplňkové zařízení ve lhůtě uvedené v

odstavci 3.6 nebo jej vrátí ve stavu nefunkčním nebo ve stavu, který zjevně neodpovídá

běžnému opotřebení, je Poskytovatel oprávněn účtovat účastníkovi jednorázovou smluvní

pokutu ve výši 5000,- Kč.

  • lokalitaBrno
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefonNemám
  • zařízení-

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník   
Návštěvník

Hm, hustý.

Takže když uzavřu smlouvu, tak mi box přivezou až do domu a ještě to chtěj podepsat. Když smlouvu ukončím, tak ho mám na vlastní náklady poslat někam do tramtárie a potvrzení o vrácení v ruce nemám žádný. To se pak můžou vytasit za 3 měsíce s tím , že jsem to nevrátil a že mi napálí pokutu. :?

Sdílet toto téma


Link to post

Odesláno...chtěli po mě 70,- korun za balík plus nějaká ta krabice, takže skoro stovečka.

No, já jsem jí to v tom zákaznickém centru vysvětlovala, že jsem nebyla nijak upozorněna, že to má být do 7 dní a ani mě nijak neurgovali, což mi nepřipadá normální, i když to mají takhle šikovně v těch podmínkách zašité.

 

Tak čekám jak na trní, až se mi ozvou zpátky, jestli to budu platit, nebo ne. Každopádně, jsem si hezky zase jednou vydělala....

Sdílet toto téma


Link to post

spyenax. Bohužel nejsou povini upozorňit pokud je to uvedeno ve VOP či smlouvě. VOP jsou součástí smlouvy. Okamžitě vráti poštou potvrzení o uložení balíku na poště je dostatečný doklad o splnění povinosti. I když je to 5K tak proti tomu co by následovalo je to tak cca 1/5 co by to mohlo stát pakliže by byla podána žaloba.

Sdílet toto téma


Link to post
VOP jsou součástí smlouvy

Vzhledem k tomu jak casto se VOP meni, tak pochybuju ze to tam bylo i v dobe kdy si nekdo porizoval STB pred par lety.

 

Podle me by na tohle meli pri ukonceni sluzby minimalne upozornit a tech 7 dni protahnout aspon na dvonasobek, protoze zname jak funguje posta.

  • lokalitaBrno
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefonNemám
  • zařízení-

Sdílet toto téma


Link to post

o změnách vop upc informuje zároveň se fakturací orňuje na ně. Poslední změny - nové VOP byly oznámeny zároveň se změnou poplatků za služby. dne 1812.08 UPC tím plně naplnila povinost kterou tak ze zákona má. Je možné diskutovat o tom zda 7 dní lhůta je dostačující, ale konec konců smlouva je formalizované ujadnání dvou a nebo více stran z nichž každá má právo přijmout či odmítnout nebo navrhnout změnu jak ustanovení smlouvy tak i ustanovení OP s tím, že každá změna OP může být provedena pouze změnou vypuštěním či doplněním ustanovení ve smlouvě odkazující na změněné či zrušené ustanovení v OP. Tak to je i v judikátech NS.

Sdílet toto téma


Link to post

Je nejake podivne, ze jak pise dotycna, chtela vratit zarizeni v kvetnu, ale bylo ji receno, ze to nejde. Jak to, ze to neslo? Normalne kdyz neco mam pronajate a mam to pak vratit, tak to vratim hned. Samozrejme, s prodlenim muzu zapomenout, od kvetna do cervence je dlouha doba. Zkusil bych volat primo do Prahy a nejak se omluvit.

  • lokalitaPraha
  • internetInternet 200
  • televizeTV Komfort
  • telefon-
  • zařízení2x CA modul, modem Cisco

Sdílet toto téma


Link to post

nějak v tu dobu jsem také odevzdával 2 Handíky a řekly , že nejde aby pro to přijel technik a že to musím poslat na Licu. Vzhledem k tomu, že se vyskytla v tu dobu potřeba zásahu technika na závadu tak jsem mu to hned předal a nemusel jsem je posílat.

Sdílet toto téma


Link to post

Technik zařízení zdarma vyzvedne pouze v den odpojení služeb. Pokud je to dříve nebo později je to bráno jako marný vjezd za 300Kč.

 

I když vezmu kolik stojí náklady na zaslání balíku tak bych řekl že zas takovej rozdíl v ceně to nebude :wink:

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefonStarší služba
  • zařízeníCompal

Sdílet toto téma


Link to post

Takže mi právě volala slečna ze zákaznického centra, že pokud jim to do měsíce vrátím, tak nic platit nemusím :) Vida, najednou to jde i bez pokuty!

 

Takže pokud na vás budou něco podobného zkoušet, normálně tam zavolejte a vymyslete si, že jste byli třeba v zahraničí, ověřovat si to nikde nebudou...

Sdílet toto téma


Link to post
Takže mi právě volala slečna ze zákaznického centra, že pokud jim to do měsíce vrátím, tak nic platit nemusím :) Vida, najednou to jde i bez pokuty!

 

Takže pokud na vás budou něco podobného zkoušet, normálně tam zavolejte a vymyslete si, že jste byli třeba v zahraničí, ověřovat si to nikde nebudou...

Ono vymýšlení nemá smysl. Buď to bylo předaný k vymáhání (pokutu budete muset uhradit) a nebo ne a postastaví se předání.

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefonStarší služba
  • zařízeníCompal

Sdílet toto téma


Link to post

Marek to vysvětlil. Pokud jsde o ukončení smlouvy s UPC pak technik odebere. Ale u mne to bylo tak, že jsem obdržel 2 moduly a zůstaly mi 2 Handíky a potřeboval jsem je vrátit a tak se to svezlo s úlánovanou opravou. Jinka skutečně výjezd 300,- ale i tak se to asi vyplatí a je jistota, že se přístroj dostane tam kam patří. Konec konců kdo má čas vyrábět balíky a trávit dlouhý čas na poště že.

Sdílet toto téma


Link to post
Marek to vysvětlil. Pokud jsde o ukončení smlouvy s UPC pak technik odebere. Ale u mne to bylo tak, že jsem obdržel 2 moduly a zůstaly mi 2 Handíky a potřeboval jsem je vrátit a tak se to svezlo s úlánovanou opravou. Jinka skutečně výjezd 300,- ale i tak se to asi vyplatí a je jistota, že se přístroj dostane tam kam patří. Konec konců kdo má čas vyrábět balíky a trávit dlouhý čas na poště že.

Ve své podstatě pokud je smlouva aktivní tak není jediný důvod proč minimálně druhé zařízení neodebrat v nejbližším možném termínu. Ale zas zaslání 2 zařízení + pojištění poštou ... volil bych už raději vyzvednutí buď technikem v den odpojení zdarma a nebo i v jiný termín za poplatek 300Kč což by mělo vyjít levněji než zaslání. škoda že to nefunguje jako u navracená recieveru u DTH kdy člověk dojede na sběrné místo (několik v okrese) a neodevzdá.

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefonStarší služba
  • zařízeníCompal

Sdílet toto téma


Link to post
Návštěvník   
Návštěvník

Dobrý den,

 

mám podobný problém s nevráceným modemem. Prosím, žašlete mi na můj mail pet.hen@seznam.cz svůj kontakt - ráda bych proti tomuto "hnusu" bojovala a pokud nás bude více, máme větší šance.

 

Děkuji,

 

Petra H.

Sdílet toto téma


Link to post
Dobrý den,

 

mám podobný problém s nevráceným modemem. Prosím, žašlete mi na můj mail pet.hen@seznam.cz svůj kontakt - ráda bych proti tomuto "hnusu" bojovala a pokud nás bude více, máme větší šance.

 

Děkuji,

 

Petra H.

Pro ti čemu chcete bojovat? Proti půjčovnám aut, knihovnám a UPC že se domáhají navrácení vlastního majetku? :roll:

  • lokalitaBrüx/Praha
  • internetInternet 100
  • televizeTV Komfort
  • telefonStarší služba
  • zařízeníCompal

Sdílet toto téma


Link to post

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×