Jump to content

gew

Uživatel
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

  1. krátká odpověď: nejde to. vstup do notebooku jedině přes nějakou externí kartu, ale to už si rovnou můžeš pořídit tuner do usb a připojit do něj anténu (čímž obejdeš dekódovací settop boxy, protože dekódování bude provádět tuner/počítač).
  2. špatný heslo? špatně zvolený způsob zabezpečení sítě při připojování? jestli máš to připojení už uložený (spravovat bezdrátové sítě), tak ho vymaž a přidej znovu.
  3. Přesně jak říkáš. Už jsem taky přestal jezdit v Porsche, protože jednou neměli v Tescu čerstvé banány. Skandál!
  4. to je celý fór, žejo?
  5. Je to teda off-topic, ale MAC adresu jiného zařízení v síti odposlechneš s prstem v nose, když chceš.
  6. Nebo ještě zkus ve správci zařízení vlastnosti síťovky, power management vypnout zaškrtnutí "allow computer to turn off device to save power".
  7. To je zase diskuse jak "pane Lorenc, uvezu to?" Jak píše výše Michal - na maily, facebook a podobné činnosti bude 1mbit upload stačit. Pokud by potřebovali vyšší rychlost směrem nahoru, tak si ji asi pořídí, ne?
  8. Co je to, probůh, za nešvar říkat "routidlo"? Když se ti za každou cenu nelíbí anglické router, tak používej třeba směřovadlo, nebo co já vím, ale routidlo je jak z mateřské školky... Jinak samozřejmě díky za info
  9. Přesně jak píše tomus, prostě ten kabel z cisca strč do jedné z LAN děr v tp-linku, tp-linku dej nějakou pevnou IP adresu (aby ses dostal do administrace) ze stejného oboru, jako jsou adresy přidělené ciscem (na konci dej třeba .220). A pak je ještě důležité na tp-linku vypnout DHCP server.
  10. https://www.google.com/search?q=wifi+p% ... =firefox-a projdi si pár odkazů, bude tam určitě rad habaděj...
  11. Mimochodem, jak ukazuje ekonomie, z pohledu efektivnosti je samozřejmě optimální to, co UPC dělá. A to nejen pro UPC, ale i pro zákazníky. Mějme pro jednoduchost 2 druhy lidí - ti, co jsou ochotni zaplatit za službu cenu P ("plnou cenu") a lidi, kteří pouze cenu S ("sleva"). UPC se snaží maximalizovat svůj zisk, proto se logicky snaží nastavit co nejvyšší cenu, ale současně musí přihlížet i k počtu zákazníků, protože zisk je cena * množství (ignorujme náklady a tak, ať se to nekomplikuje, není to důležité). Takže se může stát, že při neschopnosti rozeznat zákazníky, co by zaplatili P od těch, co by zaplatili S, by se vyplatilo stanovit cenu S, protože jinak by všichni zákazníci "S" odpadli. Jenže tím by se UPC zbytečně ošidilo, protože zákazníci "P" si službu cení na víc, takže by byli i ochotni víc zaplatit. Jediné řešení je pokusit se odlišit zákazníky "P" od zákazníků "S". A jedním ze způsobů jsou různé věrnostní výhody, akce, či slevy. Ale nemůžou je dát všem, oni je potřebujou dát jen zákazníkům "S". Využívají tak toho, že zákazníci "S" jsou citlivější na cenu, takže když nastaví cenu na P, tak umožní zákazníkům "S" nějak komplikovaně dosáhnout slevy. Proč komplikovaně? Kdyby to bylo automatické nebo příliš jednoduché, získali by slevu i zákazníci "P", kteří jsou ochotní zaplatit vyšší cenu. Ve finále, při dobře nastaveném systému, je UPC schopna diskriminovat (neboli odlišit) mezi zákazníky ochotnými zaplatit plnou cenu a těmi, kteří potřebujou slevu. A nakonec jsou spokojení všichni, protože zákazník "P" si cení služby více než peněz P (jinak by si službu neplatil), zákazník "S" dostane slevu takovou, aby si taky cenil služby víc než peněz (jinak by ji zrušil nebo vůbec nekoupil), a UPC získá víc peněz, než kdyby dal všem cenu S. Tj. maximalizuje se efektivita. Samozřejmě v reálu je to komplikovanější - třeba tím, že nejsou zákazníci "P" a "S", ale existuje kontinuum zákazníků s pozvolně klesající hraniční cenou, kterou jsou ochotni platit. Takže nějaká neefektivita musí nutně vzniknout (službu si nepořídí někdo, kdo by sice pokryl UPC náklady a vygeneroval nějaký nenulový zisk, ale UPC ho není schopna rozpoznat a individuálně mu nabídnout nižší cenu, třeba proto, že by to bylo příliš administrativně nákladné, takže se to prostě nevyplatí). Manažeři UPC by to velmi pravděpodobně takhle teoreticky zdůvodnit nedokázali, ale intuitivně to tak musí vnímat a provádět. Ostatně ekonomie, jako každá věda, se snaži popisovat a vysvětlovat nějaké pozorované jevy/chování
  12. Přesně. Já co pamatuju modemové nechutně drahé připojení, nebo nestabilní pomalé a drahé adsl v jeho začátcích, případně různé nekvalitní lokální (a ve srovnání s upc taky drahé) wifi, tak každý den žasnu, jak je to dneska úžasné, stabilní, rychlé a levné. A to je právě ta konkurence. Že neexistuje víc celostátních kabelových poskytovatelů lze očekávat, ta fixní investice do rozvodů bude asi docela vysoká. Ale právě konkurence těch různých adsl, wifi, 3g/4g internetů i tak tlačí ceny dolů a kvalitu a rychlost nahoru. Každý občas nadává, samozřejmě by upc mohlo být rychlejší a levnější (a všichni bychom za to určitě byli rádi), ale ve srovnání s dostupnými alternativami si vždycky říkám "zlaté upc". A děsím se chvíle, kdy se přestěhuju mimo dosah kabelových rozvodů.
  13. nemáte telefonní linku? jestli ano, jděte ke konkurenci, vy monopolové... http://www.o2.cz/osobni/internet/internet-televize.html
  14. Argument monopolem je samozřejmě nesmysl, protože všude, kde můžeš mít kabelovku, můžeš mít i adsl a ostatní služby vedené po telefonních linkách (obdobná cena i kvalita). Prostě je ve všeobecných podmínkách, že UPC má právo změnit cenu služeb. Stejně tak tam je napsáno, že zákazník má v takovém případě právo vypovědět smlouvu k datu změny ceny. Nechápu, proč má tolik lidí problém tohle pochopit. Nikdy vám nikdo neslíbí, že vám bude za jednu cenu poskytovat služby až do smrti.
×
×
  • Create New...