Přejít na obsah
  • Sdělení

    • David - UPC

      Vítejte na diskuzním fóru UPC Zone   19.7.2017

      UPC Zone je nezávislé internetové fórum, kde mohou uživatelé mezi sebou diskutovat, sdílet zkušenosti a rady. Kritika zde není cenzurována, avšak chovejte se slušně a dodržujte pravidla fóra.

Kodl

Uživatel
  • Počet příspěvků

    496
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli Kodl

  • Hodnost
    Člen

Služby UPC

  • Místo odběru služeb UPC
    Brno
  • UPC Internet
    Internet 200
  • UPC televize
    TV Komplet
  • UPC Telefon
    starší služba
  1. Nový firmware 2.63.0.9-3560 pro Technicorder ISIO STC z 20.07.2017 Odesláno uživatelem: Dagy2 (na TVFreak.cz): nový FW 3560, úpravy: - Internet - WLAN - Streaming - NAS - Miracast - HD+ - Latedescrambling - SFI - nastavenie letný čas
  2. Horizon Go

    Zpětné zhlédnutí mi přes Chromecast ještě nedávno fungovalo. Něco se změnilo? MyPrime skutečně nebylo povoleno přehrávat přes Chromecast, což je škoda, ale zas taková ztráta, vzhledem k obsahu, to není.
  3. CI rozhraní a CA moduly

    CA modul slouží jen pro dekryptování živého vysílání (myslím, že je možnost využít CA modul i pro dekryptování HbbTV, ale zatím se to asi nepoužívá). Co se týče archivů: 1) archiv ČT (iVysílání) je dostupný kromě jiného i skrze HbbTV, takže, pokud TV podporuje HbbTV, bude v TV dostupný i archiv ČT (za předpokladu, že TV má připojení na internet) 2) archiv UPC bohužel není dostupný přes HbbTV. Jde o proprietární formu webové služby. Není ale třeba zoufat, archiv UPC (Zpětné zhlédnutí) je dostupný i jinak než přes UPC cihlu. Konkrétně některým z těchto způsobů: a) Aplikace "Horizon Go" pro Android/iOS v kombinaci se zařízením podporujícím Google Cast (např. Chromecast), což je poměrně levná a spolehlivá cesta. Google casting je oficiálně podporovaný tou UPC aplikací. b) Android-box = ne zcela oficiální cesta - probírala se zde. c) Web (http://www.horizon.tv).
  4. 2Ales: Zkusil jsi aktualizovat firmware ? Chová se to stejně ?
  5. Horizon Go

    Ano, měl jsem správně napsat "jediný podporovaný způsob, jak dostat obraz z Horizon Go na obrazovku TV, je použití Chromecast/Google Cast". U android smart tv boxů je to trochu loterie, jestli na něm bude Horizon Go fungovat v závislosti na verzi Androidu a konfiguraci HW. V případě použití Chromecast/Google Cast tahle loterie odpadá. Také je potřeba rozlišovat "Casting" a "Mirroring". Aplikace Horizon Go provádí "casting", kde stream teče přímo do Chromecastu (nebo jiného zařízení podporujícího "Google Cast"). Obraz je v plné kvalitě, kterou dokáže služba Horizon Go poskytnout, telefon je po úvodním sestavení streamu možné klidně zamknout / vypnout / odnést pryč. V tomto případě žádnou výhodu v zakoupení a používání dalšího android boxu k TV nevidím. Ale také nikomu ten android smart tv box nerozmlouvám. Je to fajn věc. Ale pro obyčejného diváka, který chce pořad z Horizon Go zhlédnout na obrazovce TV je Chromecast přece jen výrazně jednodušší a levnější (Chromecast 2 lze pořídit za cca. 1200 Kč). Navíc podpora "Google Cast" se stává integrovanou součástí některých smart TV, takže není třeba dokupovat Chromecast. Jediná nevýhoda "Castingu" z Horizon Go je, že tato funkce není povolena pro pořady ve videotéce MyPrime. To je ale zřejmě záležitost licenčních práv vyjednaných UPC pro filmy v MyPrime. Pro živé vysílání i zpětné zhlédnutí "Casting" funguje bezvadně. Mimochodem, ty filmy, které jsou ve videotéce MyPrime snadno oželím .
  6. Horizon Go

    Jedině přes Google Cast / Chromecast.
  7. Horizon Go

    Souhlas, buďme rádi, že alespoň v EU se to tím nařízením vyřeší. I to je pokrok. Mezi klienty UPC asi nebude mnoho těch, kteří si umí vytvořit vlastní VPN server a navíc takovou konfiguraci klienta, aby spojení VPN bylo použito zároveň jako brána do internetu. Geoblokace obecně je blbost už proto, že kdo ji chce obejít, tak ji obejít dokáže. Geoblokace jen vhání méně znalé uživatele do spárů často dost podezřelých poskytovatelů VPN, kteří po připojení klientovi vnutí vlastní DNS server a člověk pak nemá ani za mák jistoty, jestli skutečně prohlíží (a třeba taky zadává přihlašovací údaje nebo nedejbože platební údaje) ten server, kam mu ukazuje adresa URL v adresním řádku prohlížeče.
  8. Pánové, jakou vlastně máte verzi firmware? Máte nejnovější 2.63.0.8-3415 (z prosince 2016)? Ptám se, protože jednou z uváděných změn této verze je vylepšení "řízení CI+". Já ten nový firmware už mám, psal jsem o tom výše, ale žádnou změnu jsem nepozoroval. Já jsem ale ani žádné problémy, asi díky neplusovým modulům CI, neměl. @pbr: jsem zvědav na výsledky experimentu, který navrhuje Ales. @Ales: výsledky toho experimentu u tebe byly vždy konzistentní? Pokaždé byla vždy druhá nahrávka ze stejného kódovaného programu označená tím podmíněným použitím nahrávky (= omezením)? Škoda, že v tom hrají takovou roli moduly a dokonce i verze firmware těch modulů. Rád bych ten experiment provedl také, ale mám doma jen jeden CI+ modul SMiT a to ještě nějaký starý, kdysi dávno koupený od firmy LICA, se starším firmwarem, který se choval jinak než aktuální firmware modulů SMiT od UPC (například nevypisuje ty otravné úvodní zprávy po zapnutí "authentication successful").
  9. 1. Píšete "naplánoval" - došlo tedy k tomu nahrávání z vypnutého (studeného) stavu nebo se nahrávání spustilo za běhu? 2. Máte v menu TechniSatu nastaven "rychlý start"? ("rychlé uvedené do provozu" nebo tak nějak se to jmenuje) 3. Zkuste prvních pár vteřin nahrávky, která má v sobě atribut "omezení platnosti nahrávky", odstřihnout střihovými funkcemi TechniSatu.
  10. Horizon Go

    Podobný problém jsem zaznamenal už včera, když jsem se odpoledne chtěl podívat, jak hraje Plíšková. Poprvé se na stránce nezobrazily žádné programy, ale po kliknutí na aktualizaci ve webovém prohlížeči, se skoro všechny ikony TV programů zobrazily - i když některé jen bez obrázku, některé i s obrázkem. Spustit Eurosport1HD pak šlo a stream fungoval, takže zřejmě problém jen těch stránek, ne samotného streamování.
  11. Horizon Go

    Možná ano, ale ptal se na funkci Google Cast, proto jsem odpovídal na ni.
  12. Horizon Go

    Opravdu? To je divné. Podle návodu ze stránek Sony by to mělo fungovat stejně, jako s připojeným Chromecast. Zkontroluj: obě zařízení, tj. TV i mobilní telefon, ze kterého chceš "castovat", jsou připojeny ke stejné síti (stejná subsíť) v nastavení TV je povolena funkce Google Cast (tlačítko HOME na ovladači / Nastavení / v kategorii TV zvolit aplikace / zvolit aplikaci Systém / přijímač Google Cast) / zvolit "Povolit" Možná by stálo za to zkusit komunikaci s TV otestovat mobilní aplikací Google Home (původně se jmenovala Google Cast a ještě předtím myslím Google Chromecast). Aplikace slouží k nastavení "Cast" zařízení.
  13. Horizon Go

    Předpokládám, že stejně, jak funguje na TV, která sice není vybavená Google Cast, ale máš v ní strčený Chromecast. Tedy funguje. Na mobilu si přes to pustíš do TV jak živé vysílání, tak i zpětné shlédnutí. Jen není možné přehrávat filmy z videotéky "My Prime". To ale není problém technický, ale zřejmě licenční / smluvní.
  14. Vymazáním automaticky vytvořené záložky nedojde k výmazu názvu celého souboru, ani jeho přejmenování. Toho se nemusíte obávat. Já nahrávám pokud možno z kanálů, které nevysílají reklamy uvnitř pořadu (HBO, ČT, Filmbox, Cinemax). Úvodní hrubý střih dělám hned v TechniSatu takto: Nastavím záložku začátku pořadu Nastavím záložku konce pořadu vymažu automaticky vytvořené záložky (jak píšete, málokdy pořad začíná přesně v čas uvedený v EPG) zvolím poslední úsek (záložka2 - konec) a zvolím "rozsah vymazání" (divný překlad, že?) ... vymaže nepotřebnou část na konci zvolím první úsek (začátek - záložka1) a zvolím "rozsah vymazání" ... vymaže nepotřebnou část na začátku Po případném přenosu na NAS (když už se mi pořad líbí natolik, abych si ho uchoval natrvalo) ještě projedu TS soubory programem TS-Doctor a zároveň případně ostřihnu začátek a konec s větší přesností (pokud možno na "I-snímku" - TS-Doctor umožňuje při stříhání skákat po I-snímcích). Co se týče Vaší otázky - bohužel neporadím. Nesetkal jsem se s tím nikdy, že by něco nešlo zkopírovat na NAS. Co bych na Vašem místě vyzkoušel: Možná je Váš NAS háklivý na nějaké znaky v názvu souboru. Pokud totiž nahrávku v TechniSatu (pomocí jeho střihových funkcí) "rozdělíte", tak je pak v seznamu nahrávek vidět soubory s názvy "xxx - 1. část" a "xxx - 2. část". Nevím, co máte za NAS, ale je možné, že se brání přijmout třeba soubor s tečkou uvnitř nebo je háklivý na české znaky v názvu ... kdoví? Já mám NAS Synology a problémy s přesunem/kopírováním souborů jsem nezaznamenal. Ve střihových funkcích TechniSatu je funkce "Přejmenovat záznam". Zkuste ty rozdělené soubory přejmenovat na názvy bez diakritiky a bez tečky. I Já Vám přeji hodně zdraví a štěstí do roku 2017. Prosím, snažte se příště svůj text více oddělovat do odstavců, těžko se tím prokousává
  15. TechniCorder ISIO STC je přece přijímač tři-v-jednom (má satelitní, kabelové+pozemní tunery). Předpokládám tedy, že šlo asi o návod ke starší satelit-only verzi Digit/Digicorder ISIO S. Ale ano - návod ke staršímu ISIO S pokrývá většinu funkcí ISIO STC, takže může být užitečný. V tom bohužel neporadím. Funkci seznamů nepoužívám. Mám pouze všechny kabelové programy setříděné tak, abych měl na začátku české programy, pak programy "filmové", pak sportovní, pak hudební. Vybírám si programy ke sledování (/nahrávání) většinou přes průvodce (EPG/SFI), takže - a to je u příjímačů TechniSat důležité - v menu "Programový deník" je nutné všechny programy vybrat (zaškrtnout) že je chci v EPG vidět. TechniSat ve výchozím stavu do EPG zařadí jen prvních 60 programů (asi - snad si to pamatuji správně). Nevím, jestli rozumím otázce. U TechniCorderu je vše naprosto přirozené, nad nahráváním a vypínáním není třeba nijak špekulovat. Spustit, vypnout, znovu zapnout, znovu vypnout lze přístroj kdykoliv, ať už nějaké nahrávání právě probíhá nebo teprve bude probíhat dle plánu. Přijímač přece sám musí vědět, kdy se kvůli nahrávání má zapnout, musí také vědět, že byl před začátkem nahrávání zapnutý nebo vypnutý a zda tedy má po skončení nahrávání zůstat zapnutý nebo se zase vypnout. Netřeba nad ničím špekulovat. Pokud zapnu nahrávání (nebo programu "zapauzuji") ručně, tak pak můžu TechniCorder klidně vypnout. On si s pokračujícím nahráváním "na pozadí" poradí. Nestarám se o to a ani nechci Mimochodem, pokud používáte spouštění nahrávání ručně (mimo EPG, tedy pomocí červeného tlačítka na dálkovém ovládání nebo tlačítka pauzy tamtéž), tak je vám k dispozici užitečná funkce - další stisknutí červeného tlačítka vyvolá otevření seznamu pořadů následujících a vy si můžete zvolit, po kterém z pořadů má nahrávání skončit. Ano, v podstatě je to tak, jak píšete. Nahrávání (nebo sledování) kódovaného programu zabere jeden CA modul. Další nahrávání nebo sledování kódovaného programu zabere další CA modul. Při dvou CA modulech samozřejmě třetí kódovaný program sledovat nelze. Lze však sledovat nekódované programy, ať už kabelové nebo satelitní. Ty CA modul nepotřebují. Pokud máte TV s kabelovým tunerem (a s CA modulem UPC vloženým do CI slotu TV), tak samozřejmě můžete další programy sledovat přímo na TV. Já mám v TechniCorderu vložený i dokoupený přídavný modul s dalšími dvěma DVB-C tunery. Celkem mám tedy k dispozici 4 DVB-C tunery a mohu při nahrávání dvou kódovaných programů současně nahrávat a/nebo sledovat třetí a čtvrtý nekódovaný - vše z kabelovky. V TechniCorderu je navíc možné zapnout funkci "dodatečné dekódování" (nebo se také překládá jako "opožděné dekódování"). S využitím těch přídavných tunerů je takto možné nahrávat až čtyři kódované programy současně, protože dvě (ale spíše tři, za určitých okolností dokonce všechny čtyři, viz situace níže) nahrávky se zaznamenají v kódovaném tvaru. Takový kódovaný záznam na disku se pak dekóduje (automaticky nebo manuálně - dle nastavení v menu) až později, teprve když je některý z CA modulů "volný". Já mám tuto funkci aktuálně vypnutou, protože se mi nestává, že bych potřeboval nahrávat z více než dvou kódovaných programů současně. Funkci dodatečného dekódování jsem však testoval a zjistil jsem, že není úplně spolehlivá. Po dobu zhruba tří měsíců, kdy jsem TechniCorder provozoval v tomto režimu, se mi několikrát stalo, že pořízený kódovaný záznam nebylo kvůli nějaké nespecifikované chybě možné dekódovat. Pokud byste chtěl funkci dodatečného dekódování využívat a máte, stejně jako já, dokoupené přídavné dva tunery (protože jinak využití té funkce mi nedává smysl), doporučil bych vám, abyste jeden z CA modulů UPC z TechniCorderu vyjmul. Důvod: v případě vložených dvou CA modulů (definovaných se stejnou množinou programů, které jsou ochotny dekódovat) se mohou tyto moduly v přijímači "hádat". Přijímač, když ví, že má k dispozici dva CA moduly a pro uživatelovo online sledování potřebuje jen jeden z nich, může se (berte mé vysvětlení s rezervou - jen vycházím z vypozorovaného) při startu nové nahrávky, "zeptat" modulu(ů), jestli chce dekódovat program, který se chystá nahrávat. Tím (zřejmě) může vyrušit modul z aktuální činnosti a to si myslím, že pak může vést k poškození záznamu paralelně probíhajícího jiného nahrávání v nekódované podobě. (některé moduly podporují "dual-decrypt", mezi ně ale CA modul UPC nepatří) Když píšete, že máte k dispozici i starší "CI" (neplusový) CA modul, tak bych případně v TechniCorderu, v režimu "dodatečné dekódování", nechal jen tento jeden, protože s těmi plusovými (CI+) bývají potíže s ochranami a limity doby přehrávání (90 minut). Stále tu ale píši o případu, kdy chcete provozovat režim "dodatečné dekódování". Pokud ne, tak v TechniCorderu ponechte oba své CA moduly. Když má tedy v režimu "dodatečné dekódování" přijímač k dispozici pouze jeden CA modul, nemá co řešit, prostě si jej MUSÍ rezervovat na uživatelovo online-sledování. Všechny záznamy musí provádět v kódované podobě, tj. tak, jak ve streamu přichází. Jejich dekódování musí nechat na později (výchozí nastavení dekódování "AUTO" v menu u funkce dodatečného dekódování znamená, že přijímač kódované záznamy automaticky dekóduje v noci - po doběhnutí aktualizace dat EPG/SFI). Pozn.: Přestože se v režimu "dodatečné dekódování" záznam pořadu ukládá na disk v původní kódované podobě, umožňuje TechniCorder probíhající záznam sledovat a to od libovolného místa (jako timeshift). TechniCorder záznam čtený z disku průběžně předkládá CA modulu k dekódování a následně jej zobrazuje. To už je ale vyšší dívčí, funguje to, ale mohou se vyskytovat problémy. Evidentně hodně záleží na konkrétním použitém CA modulu, jak to bude stíhat a jestli se modul nebude bránit. Dvě možnosti: buď odskákat na začátek ... stačí párkrát stisknout rychlé převíjení na dálkovém ovladači, které pak skáče po deseti minutách, takže je to velmi rychlé nebo tlačítko "OPT" na dálkovém ovladači, volba Záložky (asi, nevím to teď z hlavy) a "Začátek" To je na samostatné téma, až někdy jindy. Protentokrát jsem vysílen. Zřejmě jsou ty záznamy ze SYNAPSu nějak poškozené nebo něčím nestandardní. Doporučuji zakoupit program "TS-Doctor" a ty nahrávky ze SYNAPSu tím programem opravit. Také jsem ho koupil. Uznávám, není levný, ale pokud hodně nahráváte digitální vysílání (do formátu TS) a chcete si pořady archivovat a případně přehrávat i jinde než v set-top boxu, který záznam pořídil, bude pro vás program užitečný. "Stream" ať už kabelový, satelitní nebo pozemní ze své podstaty může obsahovat chyby. Proto, když chci pořízený záznam archivovat, provedu přímo v TechniCorderu úvodní (hrubý) střih, pak stále ještě v TechniCorderu využiji Správce záznamů (nebo souborů?) a přesunu nahrávku na NAS. Pak, až je někdy čas, sednu k PC a "projedu" všechny ty nové nahrávky na NASu tím programem TS-Doctor. Kromě toho, že dokáže opravit zjevné chyby, dokáže precizně stříhat, z TS souboru dokáže odstranit zbytečný balast a hlavně, TS soubor jaksi "standardizuje". Nejde o to, že by snad TechniCorder nahrávku špatně uložil. Jak mu přichází, tak je ukládá. Ovšem, ne zcela standardní TS může přicházet už od prvního článku trasy. Často jde o zmatek v časových značkách (viz PTR / PTS).
×