Přejít na obsah

jobro

Uživatel
  • Počet příspěvků

    107
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Days Won

    2

jobro naposledy vyhrál Září 16 2018

jobro má nejvíce líbivý obsah

O uživateli jobro

  • Hodnost
    Člen

Služby UPC

  • Místo odběru služeb UPC
    Karviná
  • UPC Internet
    Internet 30
  • UPC televize
    TV Start
  • UPC Telefon
    Starší služba
  • Zařízení od UPC
    Compal

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

  1. Sleduji toto vlákno a připadá mi jako "rozhovor" slepého s hluchým. Myslím, že takto koncipované rady nemají šanci na úspěch. Zdá se, že jednodušší by bylo, kdyby tazatel požádal někoho z okolí, který se trochu víc orientuje v síťařině. P.S. Někteří pevně věří, že se dá všechno vyřešit na dálku...
  2. Takto vypadá pásmo 2,4GHz u nás v domě. Má to daleko k ideálu 1 - 6 - 11. Jedině díky tomu, že dosah vysílačů je malý, se účastníci neruší.
  3. Z toho vyplývá, že pásmo 5GHz není spasením, ale má méně použitelných kanálů než 2,4GHz. A "volno" je na něm jen proto, že dosud není masově využíváno. Compal pálí do éteru plným výkonem (snad povoleným). Pro WiFi používám starý Tp-Link, který zapínám jen podle potřeby, tak to neřeším. (Nechce se mi pro občasné použití WiFi pokaždé lézt do administrace Compalu - mohl tam být hw vypínač WiFi - Technicolor ho měl.) Nenašel jsem vysvětlení, proč je v pásmu 5GHz k dispozici tolik kanálů, ale povoleny jsou jen některé. Při mizerném dosahu snad ani rušení od souseda není aktuální.
  4. Doporučováno je přejít na pásmo 5GHz v případě, že je pásmo 2,4GHz obsazeno a tím zarušeno. Důvodem je prý velké množství kanálů, které jsou k dispozici. Ale různé prameny uvádějí velká omezení počtu kanálů, použitelných v interiéru, obvykle to je osm kanálů (36, 40, 44, 48, 52, 56, 60, 64). Nějaké kanály "navíc" údajně nejsou u nás povoleny (kanál čís. 100 a výš). Navíc, zařízení musí mít automatickou regulaci výkonu, v rozsahu -3dB, a dále musí dynamicky vybírat pracovní kmitočet. Více na př. zde: https://www.marigold.cz/wifi/doku.php/frekvence_5ghz Jaký je teda skutečný stav? Pásmo 5GHz poskytuje nezarušený signál jen proto, že je dosud málo využíváno?
  5. Vytvoří se soubor CH7465LG-NCIP-Cfg-bin a lze jej bez potíží znovu načíst do restartovaného Compalu.
  6. tomus: neměřil jsem "délku výpadku", nenapadlo mě to, když je brouzdání po webu najedou ukončeno: pokazil se mi počítač? Ale když člověk kouká na blikající zelenou ledku na modemu, zdá se mu to dlouho. quadra2030: odpověděl ti Evžen - ano obyčejná slušnost - to se ale dnes nenosí. UPC disponuje automatem, který rozesílá různé zprávy. Na př. UPC mě zásobuje dvakrát měsíčně zprávami o očekávané a také o zaplacené platbě. Posílá to automat. V upozornění na následující platbu je vždy uvedena částka, která nekoresponduje s tou, která je uvedena ve smlouvě. Automat se plete? Ze začátku jsem se snažil upozornit na tuto disproporci. Vždy jsme byl ujištěn, že částka, uvedená ve smlouvě platí a příští měsíc se zas automat "spletl". Teď už to neřeším... To bych musel každý měsíc měnit příkaz v bance.
  7. Nový konfigurační soubor byl na modem poslán v neděli 16.9.2018 kolem 8:30h. Vnitřní název souboru v Compalu je: 5467518C641C-10.128.128.165.bin. Soubor jsem si zálohoval. Po uložení má stejný název jako původní tj. CH7465LG-Cfg.bin. Liší se velikostí: původní měl 39,9kB, nový má 45,9kB. Otázka: neměl by být zákazník předem informován, že se s modemem "něco děje"? Totiž po celou (poměrně dlouhou) dobu změny konfigurace bez varování modem nekomunikuje se sítí. A také by měl být uživatel informován o tom, jak se změna konfigurace projeví v provozu. Jestliže dokáže automat na UPC informovat e-mailem o pravidelných měsíčních platbách za služby, mohl by informovat zákazníka i o takových změnách... Případně tyto operace zveřejnit s předstihem na svém webu.
  8. Na obrázku nejsou konektory typu F. Modem používá ty "šroubovací", které vypadají jinak. Viz https://www.google.com/search?q=konektor+f&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:cs-CZ:IE-SearchBox&ie=&oe=
  9. Podle všeho, prodloužený start modemu je/byl způsoben tím, že UPC "rozesílá" v určitých intervalech nový firmware. Letos už to bylo několikrát a nyní mám verzi CH7465LG-NCIP-6.12.18.24-5p4-NOSH. Po takovém upgrade vždy trvá déle, než se Compal zmátoří... Nevím, jak probíhá tato akce u modemů, které běží nonstop. Já jej vypínám na noc, nebo když odcházím mimo byt.
  10. Pomalý start Compalu po zapnutí. Také vám trvá dlouho, než modem naváže spojení a připojí se k internetu? Musím čekat dlouhé minuty (po zhasnutí kontrolek), než zmizí vykřičník u ikonky sítě.
  11. Nebuď demagog. Někdo potřebuje náklaďák někomu stačí dodávka, někomu osobní auto, jinému jízdní kolo. A jsou lidi, co chodí pěšky a nepotřebují mobilní telefon...
  12. Kdo potřebuje "rychlé" připojení? Průměrnému člověku stačí pro surfování, poštu a shlédnutí nějakých videí bohatě těch zavrženíhodných 10Mbps, v lepším případě 20Mbps. Takže to není česká škudlivost, ale pragmatické zhodnocení poměru cena/výkon. K čemu je vysoká rychlost, když načítání stránek na webu brzdí vynucené kolečko reklamních a jiných (sledovacích webů), které absolvuje prohlížeč, než zobrazí žádaný obsah! Zde se vysoká rychlost připojení projeví jen málo. To nemluvím o webech, které záměrně omezují rychlost stahování dat.
  13. Měl jsem (mám) stejný problém. V mém případě pomalé WiFi způsobovala zastaralá mini karta v notebooku. Ale moje příspěvky na toto téma zmizely z tohoto vlákna. Pro získání plného rozsahu vysílaných kanálů (1 až 13) mi tech. oddělení doporučilo tovární nastavení/reset routeru. Bez úspěchu - stále mám v roletce jen kanály 1 až 11.
  14. Ještě poznámka ke Compalu: Volba kanálů na 2,4GHz je omezena jen na 1 až 11. Škoda, protože toto pásmo u nás v domě je zamořeno a kanály 12 a 13 by se hodily.
×
×
  • Vytvořit...